صفحه اصلی > مقالات : 6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل

6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل

6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل

یکی از ابزارهایی که گوگل به تازگی روی آن بسیار مانور داده است، مربوط به سرچ آسان در کنار هوش مصنوعی است که سفر را برای بسیاری از افراد آسان خواهد کرد. به همین منظور هم ما 6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل را بیان خواهیم کرد که نه تنها در سفر؛ بلکه در هر جایی برای شما مفید خواهد بود. به همین منظور با ما از فارس بازار همراه باشید تا در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه را اختیار شما قرار دهیم.

منظور از 6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، گوگل قابلیت‌های مختلفی برای جستجو در اینترنت، خرید، مسیریابی و… عرضه می‌کند که به عنوان ابزارهای آن شناخته می‌شود. مواردی که انجام هر کاری را برای شما سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند تا بهترین استفاده از زمان، سفر و… خود ببرید؛ بنابراین منظور از 6 راه، معرفی 6 ابزار و ویژگی از گوگل است. حال سوال اینجاست که این 6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل چیست؟ ابزارها و ویژگی‌هایی که هم در گوشی‌های هوشمند اندروید و هم iOS قابل استفاده است. 

1. سفری جذابت‌تر با قابلیت هوش مصنوعی جستجو در گوگل

یکی از جذابیت‌های هر سفری برای هر شخصی، پیدا کردن مکانی خوب برای استراحت و مکان‌های جذاب تاریخی و تفریحی آنجاست؛ در کنار محدودیت زمانیش. به همین منظور هم گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیتی ایجاد کرده است که به راحتی، با توجه به زمان مورد نظرتان، برنامه‌ریز همراه مجموعه‌ای از پیشنهادات که شامل جاذبه‌ها، رستوران‌ها، گزینه‌های پرواز و هتل‌ها می‌شود را در اختیارتان قرار می‌دهد.

سفری جذابت‌تر با قابلیت هوش مصنوعی جستجو در گوگل

البته ممکن است که برای شما نیز این سؤال ایجاد شود که این اطلاعات از کجا گردآوری می‌شود؟

گوگل برای این منظور، نظرات مسافران را در کنار بررسی سایت‌های مختلف، عکس‌ها و سایز، جزئیات را گردآوری کرده است. به همین منظور، نه تنها می‌توانید اطلاعات بیشتری از مقصد خود به دست آورید و گزینه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید؛ بلکه می‌توانید به سرعت ایده‌های سفر خود را به Gmail، Docs یا Maps ارسال کنید تا آن‌ها را با همراهان خود به اشتراک بگذارید؛ یا اینکه ویرایش‌هایی انجام دهید.

البته برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل، نیاز است که در Search Labs ثبت نام کنید و SGE را فعال کنید. همچنین برای بهبود این ابزار می‌توانید نظر خود را به اشتراک نیز بگذارید.

2. فهرستی از توصیه‌های مکانی در Maps

یکی دیگر از راه‌ها برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل، مربوط به نقشه یا Maps آن است. به تازگی قابلیتی به آن اضافه شده است که با سرچ منطقه، فهرستی از مکان‌های توصیه شده را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ از معرفی رستوران‌های پرطرفدار گرفته تا مکان‌های مورد علاقه آن منطقه.فهرستی از توصیه‌های مکانی در Maps

3. قابلیت سفارش‌سازی فهرست‌ها در Maps

همان‌طور که در ابتدا بیان کردیم، برای داشتن یک سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل، نیازمند سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی سفر و اشتراک‌گذاری آن‌ها با هم سفری‌های خود هستید. به همین منظور، ابزاری دیگر در گوگل مپ ایجاد شده است که نه تنها می‌توانید این فهرست را بر اساس علاقه خود ایجاد؛ بلکه با توجه به شرایط خود، ترتیب ظاهر شدنشان را تنظیم کنید.

اگرچه جذابیت این قابلیت به همینجا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را به شبکه‌های مجازی خود متصل کنید و در مورد غذاهایی که خوردید و یا چرا آن منطقه و مکان را انتخاب کردید، نظر دهید و به اشتراک بگذارید.

قابلیت سفارش‌سازی فهرست‌ها در Maps

4. جستجو خرید لباس با توصیه‌های گوگل

یکی دیگر از راه‌ها برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل که شاید برای خانم‌ها جذابیت بیشتری داشته باشد، پیدا کردن مکان‌هایی برای خرید لباس مورد علاقه‌تان همراه با توصیه‌های سبک لباس پوشیدن در زمان مسافرت است. برای این منظور هم تنها کافی است که با توجه به سبک‌های نمایشی، آن‌ها را انتخاب کنید تا با توجه به آن مکان‌ها و قیمت را برای خرید به صورت حضوری و آنلاین نمایش دهد. قابلیتی که نه تنها باعث رضایت شما از خرید می‌شود؛ بلکه در زمان شما هم صرفه‌جویی خواهد کرد.

جستجو خرید لباس با توصیه‌های گوگل

5. قابلیت ترجمه متن و جستجو تنها  با Circle در کسری از ثانیه

یکی دیگر از دغدغه‌ها در سفر به مکان‌هایی با زبان و گویش متفاوت و یا هنگام جستجو در گوگل؛ عدم توانایی خواندن آن‌هاست. به همین منظور هم گوکل قابلیتی دیگر در اختیار شما قرار داده است که تنها با کشیدن خطی به دور کلمه و یا عکس مورد نظر، محتوای آن را به زبان دلخواه شما ترجمه می‌کند.

قابلیت ترجمه متن و جستجو تنها  با Circle در کسری از ثانیه

به عنوان مثال، شاید یک رستوران عالی پیدا کرده باشید؛ اما به دلیل زبان متفاوتش نیاز به ترجمه دارید، یا شاید در برنامه پخش مورد علاقه خود با نوازندگان محلی آشنا می‌شوید و می‌خواهید اشعار آن‌ها را درک کنید. ابزار Google Translate می‌تواند با ارتقاهایی که داشته است به شما کمک کند.

به همین منظور هم تنها کافی است که با Circle to Search که در دستگاه‌های اندرویدی منتخب موجود است؛ به سادگی دکمه هوم یا نوار پیمایش را طولانی فشار دهید و روی نماد ترجمه ضربه بزنید تا هر آنچه را که روی صفحه‌نمایشتان است را فورا ترجمه کنید. همچنین اگر نیاز به ترجمه چیزی در اطراف خود دارید، مانند تابلوهای خیابان یا پوستر، Google Lens می‌تواند به شما کمک کند. برای این منظور هم فقط روی نماد لنز در برنامه Google ضربه بزنید و فیلتر ترجمه را انتخاب کنید. لنز به طور خودکار زبان مبدأ را تشخیص می‌دهد و متن ترجمه شده را با متن اصلی ترکیب می‌کند.

قابلیت ترجمه متن و جستجو تنها  با Circle در کسری از ثانیه

نکته: توجه کنید که برخی از گوشی‌های هوشمند ممکن است که از تمامی ابزار گوگل بیان شده پشتیبانی نکند.

6. استفاده از multisearch در لنز به عنوان راهنمای تور شخصی خود

راه و ابزار آخری که برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل معرفی شده است، قابلیت multisearch نام دارد. قابلیتی که تنها با لنز گوشی خود و هوش مصنوعی برای جستجوی چندگانه، می‌توانید در دنیای اطرافتان به صورت عالی کاوش کنید. برای این منظور هم تنها کافی است که با دوربین خود از آن عکس بگیرید و در مورد آنچه می‌بینید سؤال بپرسید که در یک نمای کلی هوش‌مصنوعی، بینش مفیدی دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال هم شاید شما در یک موزه هستید و می‌خواهید در مورد یک اثر هنری خاص بیشتر بدانید. برای این منظور، می‌توانید یک عکس بگیرید و از گوگل بپرسید که “چرا هنرمند این را نقاشی کرده است؟”. گوگل به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، اطلاعات کلی را با توجه به سؤالاتان در اختیارتان قرار می‌دهد؛ البته  همراه با پیوندهایی برای دریافت اطلاعات بیشتر. به همین دلیل هم می‌توان گفت که این قابلیت تقریباً مانند یک راهنمای تور است در جیب شما جای می‌گیرد.

استفاده از multisearch در لنز به عنوان راهنمای تور شخصی خود

جمع‌بندی

یکی از مواردی که روزانه برای جستجو در زمینه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنیم، گوگل است. به همین دلیل هم گوگل سعی کرده است که پلتفرم خود را هرچه بیشتر ارتقا بدهد. ارتقاهایی که شما را به 6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل می‌رساند. البته خوب است که بدانید، این راه‌ها و ابزار در هرجا و مکانی برای شما مفید خواهد بود؛ به شرط پشتیبانی گوشی هوشمند شما از آن‌ها؛ اگرچه گوگل اعلام کرده است که اکثر گوشی‌های هوشمند از این ابزارها پشتیبانی خواهد کرد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

عاطفه نبیان

به‌عنوان یک علاقمند به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتال، همواره سعی کرده‌ام تا در تازه‌ترین اخبار و توسعه‌های فناوری به‌روز باقی بمانم. البته جذابیت برنامه‌نویسی هم باعث شده است تا جدیداً به دنیای پیچیدۀ آن قدم بردارم.
پست های مرتبط

کدام دستگاه های اپل از پورت USB-C استفاده می کنند؟

این مقاله در درجه اول بر روی «کدام دستگاه های اپل از پورت USB-C استفاده می کنند» تمرکز دارد تا خوانندگان اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از دستگاه‌های اپل سازگار با پورت USB-C به دست آورند، در کنار مزایای USB-C نسبت به لایتنینگ. در نهایت برخی از لوازم جانبی انکر را که برای محصولات اپل مناسب است را کشف خواهند کرد.

1403-02-01

کدام پاوربانک انکر مناسب شماست؟

یک پاوربانک خوب، مانند یک دستیار قابل‌اعتماد است که تضمین می‌کند که…

1403-01-27

بیسوس، مناسب ترین شارژر بی سیم برای آیفون 15

در این مطلب ما سعی کردیم که شما را به دنیای شارژهای بیسوس ببریم و علت اینکه چرا برند بیسوس مناسب ترین شارژر بی سیم برای آیفون 15 است، را بیان کردیم.

1403-01-20

دیدگاهتان را بنویسید