صفحه اصلی > اخبار تکنولوژی : کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: آیا شگفت‌زده خواهیم شد؟

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: آیا شگفت‌زده خواهیم شد؟

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: آیا شگفت‌زده خواهیم شد؟

اپل به طور رسمی تاریخ برگزاری کنفرانس و رویداد ویژۀ خود را برای آیفون اعلام کرد. این رویداد سپتامبر اپل، فردا ساعت 20:30 تا 22:30 به‌وقت ایران برگزار می‌شود. اما از اکنفرانس سپتامبر اپل در 2023 چه انتظاری می‌رود؟ آیا تنها سری جدید آیفون را معرفی خواهد کرد؟

باتوجه‌به اطلاعات جمع‌آوری شده، به نظر می‌رسد که اپل نه‌تنها به معرفی آیفون خود می‌پردازد؛ بلکه از سری‌های جدید گجت‌هایش مانند اپل‌واچ و ایرپاد هم رونمایی می‌کند، همچنین از سیستم‌عامل جدید گجت‌های دیجیتالش. برخی نیز حدس می‌زنند که ستارۀ نمایش این رویداد، سری آیفون 15، با رنگ‌های آبی و خاکستری عرضه می‌شوند.

با ما همراه باشید تا برای شما گزارشات و شایعات این کنفرانس را بیان کنیم. البته شما می‌توانید با دنبال کردن اینستاگرام ما از این رویداد هیجان‌انگیز متوجه شوید که در نهایت محصولات اپل شامل کدام ویژگی‌هاست.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس: سطح جدیدی از عملکرد و زیبایی

به‌مانند سال‌های قبل، سری جدید آیفون در چهار مدل اصلی آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس عرضه می‌شود. امسال هم باتوجه‌به شایعات، دیگر خبری از مدل مینی آن نخواهد بود. در ادامه، مختصری از تغییراتی که ممکن است برای مدل‌های پایۀ آیفون اعمال شده باشد را بیان می‌کنیم:

قابلیت‌های آیفون 15

ویژگی جدید Dynamic Island که اولین‌بار در سال گذشته برای آیفون 14 پرو معرفی شد، حال به نسخه‌های غیر پروی آیفون 15 نیز گسترش خواهد یافت. همچنین اپل در نهایت بی‌خیال پورت لایتنینگ برای شارژ و انتقال داده می‌شود و آن را با یک پورت محبوب USB-C جایگزین می‌کند. شایعات دیگری هم حاکی از آن است که این گوشی هوشمند با یک کابل بافته‌شده USB-C با رنگی بی‌نظیر و به طول 1.5 متر – نیم متر بلندتر از کابل لایتنینگ فعلی – به بازار عرضه می‌شود.

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

تغییرات سری جدید آیفون به همین‌جا ختم نمی‌شود و شما احتمالاً شاهد بهبود کارایی و عملکرد با ارتقای تراشه A15 Bionic به A16 Bionic خواهید بود. همچنین با ارتقا استاندارد شارژ بی‌سیم دستگاه با نام Qi2، امکان شارژ بی‌سیم 15 واتی را در تعداد بیشتری از لوازم جانبی فراهم می‌کند. در مورد رنگ سری استاندارد آیفون 15 هم می‌توان گفت که شامل رنگ‌های مشکی، سبز، آبی، زرد و صورتی می‌شود.

بنابراین آیفون 15 و آیفون 15 پلاس تفاوت اساسی با همتایان آیفون 14 خود نخواهند داشت. به بیان دیگر بزرگ‌ترین تغییرات آن‌ها شامل تغییر پورت آن به  USB-C و اضافه‌شدن Dynamic Island می‌شوند. از نظر قیمتی هم به‌مانند سری قبلی خود، به ترتیب با 799 و 899 دلار شروع خواهند شد و احتمالاً از 24 شهریور هم قابل پیش‌فروش هستند. به این معنا که اولین آیفون‌های سری 15 در تاریخ 31 شهریور به دست علاقه‌مندان آیفون خواهد رسید.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس: طریقی به مرزهای جدید

به‌مانند سال‌های قبل، مدل‌های پرو آیفون 15، دستخوش تغییرات بیشتری است. به همین منظور انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس به‌روزرسانی‌هایی برای طراحی، بهبود بیشتر عملکرد و ارتقای دوربین، سهم خود را از تغییرات بزرگ داشته باشند. در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد:

قابلیت‌ها

یکی از اهداف اپل، تولید گجت‌های دیجیتال با حاشیه نمایشی هرچه کوچک‌تر است. به همین منظور، به‌احتمال شما در آیفون 15 پرو شاهد یک نمایشگر با حاشیۀ بسیار کوچک خواهید بود. باتوجه‌به گزارش‌ها، ضخامت قاب آیفون 15 پرو نسبت به آیفون پرو 14 حدود 1.5 میلی‌متر کمتر است؛ آیفون 14 پرو با ضخامت 2.17 میلی‌متر عرضه شده بود.

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس

جنس شاسی آیفون 15 پرو، یکی دیگر از مواردی است که به‌احتمال تغییر خواهد کرد و لبه‌های ضدزنگ استیل آیفون پرو جای خود را به تیتانیوم می‌دهند. این بدان معناست که این دستگاه‌ها نسبت به آیفون 14 پرو نه‌تنها سبک‌تر -10درصد سبک‌تر- خواهند بود، بلکه بافت خود را از براق به بافتی مات از دست می‌دهند. سوئیچ قطع صدا نیز با یک دکمۀ اکشن قابل برنامه‌ریزی جدید جایگزین خواهد شد که کاربران آیفون 15پرو می‌توانند این دکمۀ اکشن را به چندین کار مختلف اختصاص دهند. این تغییر، اولین‌بار سال گذشته در اپل‌واچ اولترا معرفی شد.

از طرفی دیگر، پورت مدل‌های آیفون 15 پرو – مانند آیفون 15- نیز برای شارژ و انتقال داده به USB-C تغییر می‌کنند؛ با این تفاوت که سرعت شارژ بالاتری تا 35 وات عرضه می‌کنند. البته خوب است که بدانید، این مدل نسبت به سری قبلی خود هم یعنی آیفون 14 پرو (با 27 وات)، سرعت شارژ بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین این دستگاه ممکن است از سرعت تاندربولت برای انتقال داده با نرخ 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

پشتیبانی از استاندارد جدید شارژ بی‌سیم Qi2 با توان 15 وات نیز امکان شارژ  تعداد بیشتری از لوازم جانبی را فراهم می‌کند. وجود یک تراشۀ جدید A17 Bionic هم که با فرایند ساخت 3 نانومتری ساخته شده است، پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد و کارایی ارائه می‌دهد. خوب است که بدانید، این چیپست، اولین تراشۀ 3 نانومتری اپل خواهد بود. همچنین این دستگاه جذاب به‌احتمال با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی و خاکستری عرضه می‌شوند.

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: تفاوت آیفون 15 پرومکس با آیفون 15 پرو

تفاوت آیفون 15 پرومکس با آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرومکس (اما نه آیفون 15 پرو) دارای سیستم دوربین ارتقایافته با فناوری لنز پریسکوپ است. لنز پریسکوپ جدید، زوم اپتیکال بیشتری را تا 5 برابر یا 6 برابر ارائه می‌دهد. در حال حاضر، زوم اپتیکال آیفون 14 پرومکس به 3 برابر محدود شده است.

به‌مانند سال‌ها و سری‌های قبلی، انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس، هر دو گران‌تر از مدل‌های استاندارد و قبلی خود باشند. یکی از تحلیلگران پیشنهاد کرده است که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس می‌تواند به ترتیب از 1099 و 1299 دلار شروع شوند. همچنین این مدل‌ها هم به‌مانند مدل‌های استانداردشان از 24 شهریور قابل پیش‌فروش هستند؛ اما به‌احتمال کاربران به دلیل مشکلات سخت‌افزاری دوبین آن‌ها با تأخیر دو تا سه‌هفته‌ای روبه‌رو خواهند شد.

پیش‌بینی آینده با اپل‌واچ سری 9

یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌های اپل برای به‌روزرسانی اپل، مربوط به ساعت‌های هوشمند اپل است که باتوجه‌به اخبار، به نظر می‌رسد، اکثر آن‌ها تکراری و یا بدون تغییر باشند. بااین‌حال تراشۀ اپل‌واچ سری 9، یکی از تغییرات جدید می‌تواند به‌حساب آید. طبق گزارش‌ها، اپل‌واچ سری 9 از پردازندۀ جدید S9 بهره می‌برد که عملکرد و عمر باتری را بهبود می‌بخشد. این اولین تغییر در عملکرد اپل‌واچ از زمان اپل‌واچ سری 6 خواهد بود، دلیل آن هم استفاده از تراشه‌ای مشابه در سری‌های 6، 7 و 8 است.

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: اپل‌واچ سری 9

از دیگر تغییرات اپل‌واچ سری 9، مربوط به ارائۀ رنگی جدید برای این گجت دیجیتال است. به بیان دیگر این دستگاه در کنار رنگ‌های مشکی، استارلایت، نقره‌ای و قرمز؛ رنگ جدید صورتی هم اضافه کرده است. همچنین شایعات دیگری هم در مورد معرفی طراحی جدید بند با مواد پارچه‌ای و سگک مغناطیسی برای بسته‌شدن بند، است.

اگرچه اطلاعات بیشتری در مورد اپل‌واچ سری 9 وجود ندارد؛ اما با توجه با اخبار، اپل در حال کار روی یک به‌روزرسانی چشمگیر “Apple Watch X” است که می‌تواند در سال آینده عرضه شود. طبق ادعاها هم اپل‌واچ X به‌عنوان “بزرگ‌ترین طراحی مجدد ساعت تا کنون” توصیف شده است.

اپل‌واچ اولترا 2: نخستین گام به آینده

سال گذشته، اپل با معرفی اپل‌واچ اولترا برای ورزشکاران حرفه‌ای، سروصدای زیادی را ایجاد کرد؛ اگرچه از قیمت فضایی بهره می‌برد. امسال هم اپل در مورد این ساعت هوشمند خود دست روی دست نگذاشته است و قصد دارد سری جدیدش را معرفی کند؛ اما به‌مانند اپل‌واچ سری 9، اطلاعات بسیار کمی از آن است. باتوجه‌به همان اطلاعات کم هم احتمالاً اپل‌واچ اولترا 2 جدید از همان پردازندۀ S9 با عملکرد و عمر باتری بهبودیافته استفاده خواهد کرد.

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: اپل‌واچ اولترا 2

بلومبرگ نیز برای طراحی این ساعت جذاب این گونه گزارش داد که سال گذشته اپل رنگ مشکی تیتانیومی را برای اپل‌واچ اولترا خود در نظر گرفت؛ اما این برنامه را کنار گذاشت. بااین‌حال باتوجه‌به ادعاهای خبرگزاری بلومبرگ، به‌احتمال امسال هم اپل‌واچ اولترای جدید، با رنگ سیاه تیتانیوم ظاهر می‌شود.

برگشت تمامی تجربۀ موزیک: ایرپاد پرو با پورت USB-C

استفاده از پورت USB-C، تنها برای آیفون 15 نخواهد بود و به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد برای ایرپاد پرو جدید خود از یک جعبه شارژ با این پورت را استفاده کند که تنها تغییر این دستگاه است. همچنین اپل احتمالاً یک ورژن مستقل از کیس شارژ AirPods Pro را با پورت USB-C به فروش خواهد رساند تا کاربران فعلی مجبور به خرید یک جفت کاملاً جدید نباشند.

البته، باتوجه‌به گزارش‌های بلومبرگ، انتظار نمی‌رود اپل نسخه‌های جدید AirPods 3 یا AirPods Max را تا سال 2024 معرفی کند. همچنین بیان کرد که اپل ممکن است نسخه‌های USB-C دیگر لوازم جانبی خود را نیز در دست اجرا داشته باشد، مانند MagSafe Battery Pack ،MagSafe Duo و یا حتی لوازم جانبی مختلف آن برای Mac.

آیندۀ تکنولوژی در کنفرانس 2023: iOS 17 و به‌روزرسانی‌های مهم

به‌روزرسانی‌های اپل تنها شامل موارد سخت‌افزاری نمی‌شود و به‌مانند هرسال، به‌روزرسانی‌هایی هم برای سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهای خود در نظر گرفته است. این به‌روزرسانی‌ها مربوط به iOS 17 ،watchOS 10 ،tvOS 17 و iPadOS 17 می‌شود. به‌روزرسانی‌هایی که اولین‌بار در ماه ژوئن در WWDC23 اعلام شدند و از آن زمان تا به امروز در آزمایش بتا قرار دارند. به همین منظور، در رویداد سپتامبر اپل امسال به‌احتمال تاریخ انتشار این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اعلام خواهد شد. همچنین احتمالاً خلاصه‌ای دیگر از ویژگی‌های جدید موجود در این به‌روزرسانی‌ها معرفی می‌شود.

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023: iOS 17

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که macOS Sonoma در ماه سپتامبر منتشر نخواهد شد؛ علی‌رغم این‌که در کنار سایر به‌روزرسانی‌ها در WWDC در ماه ژوئن اعلام شد. اپل macOS Sonoma را در ماه اکتبر عرضه خواهد کرد، زمانی که اولین مک‌های مجهز به M3 نیز رونمایی خواهد شد.

پایان کنفرانس سپتامبر اپل در 2023

کنفرانس سپتامبر اپل در 2023 هم به‌مانند سال‌های دیگر و شامل همان برنامه‌های قبلی خواهد بود. این رویداد که تمرکز بیشتری روی معرفی سری جدید آیفون دارد، نشان از معرفی آیفون 15 با پورت محبوب USB-C است، همچنین با معرفی از اپل‌واچ سری 9 با تراشۀ جدید  S9، اپل‌واچ اولترا2 با همان طراحی قبلی، ایرپادی کارآمدتر با پورت USB-C و تکمیل و عرضۀ سیستم‌عامل محصولات، هیجان این کنفرانس را بیشتر می‌کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

عاطفه نبیان

به‌عنوان یک علاقمند به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتال، همواره سعی کرده‌ام تا در تازه‌ترین اخبار و توسعه‌های فناوری به‌روز باقی بمانم. البته جذابیت برنامه‌نویسی هم باعث شده است تا جدیداً به دنیای پیچیدۀ آن قدم بردارم.
پست های مرتبط

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

در نهایت سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S24 که به دلیل ترکیبش…

آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد!

بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین رویداد گجت و لوازم جانبی الکترونیکی در لاس وگاس برگزار شد. رویدادی که هر ساله برندهای معتبری مانند انکر، بیسوس، ایسوس، اپل، سامسونگ و… از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند.

چه چیزی را نباید در CES 2024 از دست داد؟

از شهرهای مدرن گرفته تا سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی، آینده‌ای زیباتر با بهره‌مندی از تکنولوژی در CES 2024

دیدگاهتان را بنویسید