صفحه اصلی > مقالات : کدام دستگاه های اپل از پورت USB-C استفاده می کنند؟

کدام دستگاه های اپل از پورت USB-C استفاده می کنند؟

کدام دستگاه های اپل از پورت USB-C استفاده می کنند؟

این مقاله در درجه اول بر روی «کدام دستگاه های اپل از پورت USB-C استفاده می کنند» تمرکز دارد تا خوانندگان اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از محصولات اپل سازگار با پورت USB-C به دست آورند، مزایای USB-C نسبت به لایتنینگ را درک خواهند کرد و در نهایت برخی از لوازم جانبی انکر را که برای محصولات اپل مناسب است را کشف خواهند کرد.

دستگاه های اپل که از پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند!

تکنولوژی USB-C یک استاندارد جهانی شارژ و انتقال داده است. سازگاری آن با دستگاه‌های مختلف، انعطاف‌پذیری و راحتی را، به‌خصوص در سیستم اپل، ارائه می‌دهد. اما کدام دستگاه های اپل از پورت USB-C استفاده می‌کند؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

مک‌بوک‌ها و پورت USB-C

از لپ‌تاپ‌های اپل شروع می‌کنیم. تمامی مک‌بوک‌ها از سال 2015 از درگاه‌های USB سنتی به پورت‌های USB-C تبدیل شده‌اند. این تغییر، امکان استفاده همه‌جانبه‌تر را فراهم می‌کند، زیرا این پورت‌ها می‌توانند جریان‌های برق، داده و ویدئو را انتقال دهند. به بیان دیگر، می‌توانید MacBook خود را با آداپتور برق پورت USB-C که اپل ارائه می‌کند؛ یا آداپتورهای شخص ثالثی که استانداردهای پورت USB-C، از جمله استاندارد USB Power Delivery را برآورده می‌کنند، را شارژ کنید.

مک‌بوک‌ها و پورت USB-C

پشتیبانی آیپدها از پورت USB-C

به طور خاص، مدل‌های آیپد پرو تولید شده از سال 2018 به بعد و نسل چهارم آ‌یپد ایر از پورت‌های USB-C استفاده می‌کنند. این قابلیت، شارژ سریع‌تر و سازگاری گسترده با دستگاه‌ها و لوازم جانبی مختلف، از جمله نمایشگرهای خارجی و دوربین های DSLR را ارائه می دهد.

ایرپاد و پورت USB-C

هدفون AirPods Pro را می‌توان با استفاده از کابلی با پورت USB-C شارژ کرد. این مدل اولین سری از هدفون‌های اپل است که از این پورت پشتیبانی می‌کنند. نسل دوم AirPods Pro دارای یک کیس شارژ بی‌سیم است که می‌تواند به‌راحتی با استفاده از درگاه USB-C شارژ شود و شارژ سریع و راحت را فراهم کند.

بهره‌مندی آیفون از پورت USB-C

تمامی مدل‌های آیفون 15، از درگاه لایتنینگ که اپل سال‌ها به آن متعهد بود، به پورت USB-C تغییر کردند. این تغییر به کاربران این امکان را می دهد که آیفون های خود را با کابل و آداپتور برق سازگار با USB-C شارژ کنند. این مدل‌ها همچنین می‌توانند با دستگاه‌های دیگر مانند آیپد، مک و نسل دوم AirPods Pro برای انتقال داده و شارژ متصل شوند. علاوه بر این، آیفون 15 می‌تواند دستگاه‌های دیگری مانند AirPods و Apple Watch را با درگاه USB-C تا 4.5 وات شارژ کند.

بهره‌مندی آیفون از پورت USB-C

کانکتور USB-C در آیفون 15 همچنین می تواند برای عملکردهای مختلف دیگری مانند پخش صدا، اتصال به نمایشگرهای خارجی، شارژ دستگاه های دیگر و حتی ضبط ویدیوی ProRes به طور مستقیم در یک دستگاه ذخیره‌سازی خارجی استفاده شود.

مزایای پورت USB-C در دستگاه های اپل نسبت به لایتنینگ چیست؟

لایتنینگ سال‌ها استاندارد قابل‌اعتماد اپل بود و شاید گذشتن از آن برای اپل کمی مشکل و سخت به نظر می‌رسید؛ اما برای دریافت امکانات و مزایای بیشتر باید این تغییر انجام می‌پذیرفت. تغییر به سمت USB-C مزیت‌های قابل‌توجهی برای اپل را فراهم می‌کرد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

تطبیق‌پذیری دستگاه های اپل با پورت USB-C

پورت‌های USB-C می‌توانند داده‌ها را انتقال دهند، سیگنال‌های ویدئویی را به نمایشگرها ارسال کنند و دستگاه‌ها را شارژ کنند؛ البته تمام این موارد به‌صورت هم‌زمان قابل‌انجام است. این موضوع به‌ویژه برای متخصصان و کارآفرینان اپل مفید است که اغلب نیاز دارند با بسیاری از قطعات سخت‌افزاری متفاوت به طور هم‌زمان ارتباط برقرار کنند.

سرعت دستگاه های اپل با پورت USB-C

با USB 3.1، پورت USB-C می‌تواند داده‌ها را تا 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد که سریع‌تر از حداکثر سرعت 480 مگابیت بر ثانیه لایتنینگ است.

انتقال نیرو دستگاه های اپل با پورت USB-C

تکنولوژی USB-C از وات بسیار بالاتری نسبت به Lightning پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که دستگاه‌ها را می‌توان سریع‌تر شارژ کرد و دستگاه‌های بزرگ‌تری را که قبلاً نمی‌توانستند با Lightning شارژ کنند، تغذیه می‌کنند.

استاندارد جهانی دستگاه های اپل با پورت USB-C

تکنولوژی USB-C اساساً یک استاندارد جهانی است که توسط همه انواع دستگاه‌ها – تلفن‌های هوشمند اندرویدی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های چند تولیدکننده – استفاده می‌شود و آن را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. برای دستگاه‌های مختلف نیازی به حمل کابل‌های مختلف ندارید.

اثبات آینده دستگاه های اپل با پورت USB-C

باتوجه‌به تطبیق‌پذیری، سرعت و قدرت آن، USB-C به طور گسترده در صنعت فناوری مورداستفاده قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد استاندارد اتصال برای آینده قابل‌پیش‌بینی باشد و باعث می‌شود هر گونه سرمایه‌گذاری در دستگاه‌ها یا کابل‌های USB-C بازده بیشتری داشته باشد.

دو‌جهته دستگاه های اپل با پورت USB-C

بر خلاف سیم‌های لایتنینگ، کابل‌های USB-C دو‌جهته هستند. این بدان معناست که سیم می‌تواند برق را ارسال و دریافت کند که به دستگاه‌های شما امکان می‌دهد نه‌تنها با کابل USB-C شارژ شوند؛ بلکه به طور بالقوه دستگاه‌های دیگر را نیز شارژ کنند.

کابل پورت USB-C پیشنهاد شده از انکر برای دستگاه های اپل

انکر، تلاش بر ارائه لوازم جانبی ممتاز و باکیفیت از جمله کابل‌ شارژهای USB-C است که برای بهبود دستگاه شما طراحی شده‌اند. در اینجا چند پیشنهاد خوب و بهینه، مناسب دستگاه‌های شما آماده کرده‌ایم که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

کابل USB-C انکر مدل Powerline Select+ Cable A8032

بدنه این کابل طوری طراحی شده است که در برابر خمش و گره‌خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد؛ نکته مهم درباره ساختار این کابل، روکش کنفی است که نقش مهمی در مقاومت آن دارد. هسته درونی کابل شامل ۶ رشته است که در انتقال داده و شارژکردن دستگاه‌ها نقش دارند.

کابل USB-C انکر مدل Powerline Select+ Cable A8032

کابل A8032 انکر، با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery با حداکثر توان ۶۰ وات انواع گجت‌ها را شارژ می‌کند و سرعت انتقال داده‌های آن به ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ این کابل به همراه آداپتور مناسب، می‌تواند MacBook Pro ۱۵ اینچی را در ۲.۵ ساعت، صفر تا صددرصد شارژ کند.

این کابل در دو اندازه 90 و 180 سانتی‌متری تولید شده است.

کابل  USB-C انکر مدل PowerLine III A8856

می‌توان گفت کابل شارژ A8856 انکر، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین کابل‌های این برند به‌حساب می‌آید. انکر در طراحی و ساخت این کابل هر آنچه که باعث بالارفتن کیفیت می‌شود، چه در ظاهر و چه در داخلی کابل، به کار برده است.

کابل  USB-C انکر مدل PowerLine III A8856

لایۀ بیرونی یا همان روکش کابل، از سیلیکون مقاوم در برابر پارگی، خمیدگی و گره‌خوردگی تهیه شده است. طبق گفتۀ این کمپانی این کابل تا 25 هزار بار در مقابل خمش و تاشدگی مقاومت می‌کند؛ اما در زیر این پوستۀ سیلیکونی، انکر برای بالا بردن کیفیت و سرعت، موادی از جنس فیبر چهار هستۀ ضد گلوله استفاده کرده است.

کابل USB-C انکر مدل PowerLine III Flow A8553

در دو سر این کابل پورت USB-C از جنس آلیاژ آلومینیوم طراحی شده که باتوجه‌به جنس آن، در مقابل ساییدگی و ضرب‌خوردگی مقاوم است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اندازۀ بلند این کابل، مشکلی در سرعت و کیفیت شارژ به وجود نخواهد آورد و انتقال انرژی با بهترین شکل ممکن انجام می‌پذیرد.

در ادامۀ معرفی کابل شارژ انکر مدل A8856 باید به پشتیبانی از تکنولوژی PD یا همان شارژ سریع اشاره کرد؛ اما انکر تنها به این تکنولوژی بسنده نکرده و از تکنولوژی E-MARKER هم استفاده کرده است. این تکنولوژی به‌صورت یک چیپ بر روی پورت وردی و خروجی نصب می‌شود که وظیفۀ انتخاب شارژ و سرعت مناسب برای انتقال به گجت متصل شده را برعهده دارد.

کابل USB-C انکر مدل PowerLine III Flow A8553

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این کابل، امکان پشتیبانی از توان 100 وات است که به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند طیف وسیعی از گجت‌ها نظیر گوشی موبایل، تبلت و مک‌بوک را به کمک آن شارژ کنند و البته باید گزینۀ انتقال اطلاعات با سرعت 480 مگابایت بر ثانیه را به آن اضافه کرد که می‌توان گفت به نوعی تمامی نیازهای کاربران از یک کابل شارژ را برطرف می‌کند.

این کابل در دو اندازه 90 و 180 سانتی متری تولید شده است.

کلام آخر

در نهایت باید گفت که شرکت انکر با دریافت گواهی MFI از شرکت اپل که نشان از کیفیت بالا و سازگار بودن این برند با محصولات اپل دارد توانسته است سهم زیادی از بازار لوازم جانبی را از آن خود کند.

کیفیت خوب و گارانتی معتبر این محصولات در ایران (شرکت فارِس) از دلایل محبوب بودن و پرفروش بودن این برند در ایران است. شرکت فارِس که به‌عنوان نماینده اصلی این برند در ایران شناخته می‌شود توانسته با پخش این محصول با قیمتی مناسب و خدمات پس از فروشی بی‌نظیر کار را برای مصرف‌کنندگان راحت کند تا محصولی باکیفیت و اورجینال را در اختیار داشته باشند.

‫5/5 ‫(1 نظر)

نویسنده فارس مگ

پست های مرتبط

کدام پاوربانک انکر مناسب شماست؟

یک پاوربانک خوب، مانند یک دستیار قابل‌اعتماد است که تضمین می‌کند که…

1403-01-27

بیسوس، مناسب ترین شارژر بی سیم برای آیفون 15

در این مطلب ما سعی کردیم که شما را به دنیای شارژهای بیسوس ببریم و علت اینکه چرا برند بیسوس مناسب ترین شارژر بی سیم برای آیفون 15 است، را بیان کردیم.

1403-01-20

6 راه برای سفر هوشمندانه با استفاده از ابزار گوگل

یکی از ابزارهایی که گوگل به تازگی روی آن بسیار مانور داده…

1403-01-16

دیدگاهتان را بنویسید