صفحه اصلی > نقد و بررسی : گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، همراه قدرت هوش مصنوعی

گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، همراه قدرت هوش مصنوعی

گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو: گوشی‌های هوشمند با قدرت هوش مصنوعی

گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو که توسط Google با تمرکز بر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، تجربۀ مفیدتر و شخصی‌تر را برای کاربر به ارمغان آورده است. این گوشی‌های هوشمند که اولین در نوع خودشان هستند، از تراشۀ Google Tensor G3 بهره می‌برند. البته قابلیت‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به همینجا ختم نمی‌شوند و شامل آپدیت و به‌روزرسانی‌های هفت سالۀ نرم‌افزاری نیز می‌شوند که شامل ارتقاء سیستم‌عامل اندروید، به‌روزرسانی‌های امنیتی و افزودن عملکردهای جدید هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو جدید بیندازید، از طراحی زیبا و حسگرهای جدیدشان گرفته تا دوربین‌های به‌روزشان.

ظاهری شیک برای استفاده روزمره

با یک نگاه به Pixel 8 و Pixel 8 Pro، شما متوجه طراحی بی‌نظیرشان -ظرافت و روکش فلزی زیبا- می‌شوید. البته جذابیت این گوشی‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود، گوگل با درنظرگرفتن موارد محیط‌زیستی در این گوشی‌ها از مواد بازیافتی استفاده کرده است.

گوگل پیکسل 8

پیکسل 8، با لبه‌های منحنی و اندازه‌ای کوچک‌تر از پیکسل 7، در دستان شما احساس بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. صفحه نمایش 6.2 اینچی این گوشی با فناوری Actua، نه‌تنها از وضوح بالایی بهره می‌برد؛ بلکه از نمایشگری با 42 درصد روشنایی بیشتر از پیکسل 7 پشتیبانی می‌کند. همچنین پیکسل 8 با روکش‌های فلزی ساتن و پشتی از جنس شیشۀ صیقل‌یافته؛ به رنگ‌های مشکی، خاکستری و گلبهی عرضه می‌شود.

پیکسل 8 : ظاهری شیک برای استفاده روزمره

گوگل پیکسل 8 پرو

به‌مانند هر نسخۀ پرو گوشی، پیکسل 8 پرو بهتر از نسخۀ معمولیش است. صفحه‌نمایش این گوشی با اندازۀ 6.7 اینچی، از تکنولوژی Super Actua بهره می‌برد که درخشان‌ترین نمایشگر گوشی‌های گوگل را عرضه کرده است. بنابراین حتی در زیر نور مستقیم خورشید، شما می‌توانید از از تصاویری با کیفیت Ultra HDR و کاملاً واقعی لذت ببرید. همچنین دارای پشت شیشه‌ای مات با فریم آلومینیومی صیقل‌یافته است که در سه رنگ مشکی، آبی و بژی عرضه می‌شود.

جذابیت این گوشی به همین‌جا ختم نمی‌شود و در پشت Pixel 8 Pro، یک سنسور دما جدید وجود دارد که به شما امکان اسکن سریع یک جسم را به‌سرعت فراهم می‌کند تا دمای آن را به دست آورید. از این قابلیت می‌توان به‌عنوان‌مثال، برای بررسی مقدار داغی تابه برای شروع به آشپزی و یا تشخیص دمای شیر در شیشه شیر کودک شما استفاده کرد. همچنین، برای اندازه‌گیری ثبت دمای شما در Fitbit، این گوشی از یک اپلیکیشن به نام Thermometer بهره می‌برد.

پیکسل 8 پرو: ظاهری شیک برای استفاده روزمره

دوربین‌های قدرتمند و بهبودیافته

گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، با سیستم‌های دوربین قدرتمند و ارتقایافته؛ عکس‌ها و ویدئوهایی با کیفیت خیره‌کننده، در کنار ابزارهای ویرایش بازی را عرضه می‌کنند.

برای خرید گوشی‌های هوشمند از برندهای مختلف، می‌توانید از فارس بازار همراه گارانتی شرکتی کلیک کنید.

دوربین پیکسل 8 پرو

دوربین‌ اصلی پیکسل 8 پرو، از حساسیت نور بیشتری بهره می‌برد، به همین دلیل در محیط‌های کم‌نور نیز عکس‌ها و ویدئوهای بهتری می‌گیرد. از طرفی دیگر، لنز اولترا واید بزرگ‌تر، امکان فوکوس بیشتر و عکاسی ماکرو را فراهم کرده است. لنز تله فوتو دوربین نیز 56 درصد نور بیشتری را جذب می‌کند که نتیجۀ آن ارائۀ عکس‌هایی با کیفیت و زوم اپتیکال 10 برابری است. دوربین جلوی آن هم اکنون از فوکوس خودکار برای گرفتن سلفی‌های باکیفیت‌تر پشتیبانی می‌کند.

دوربین پیکسل 8

پیکسل 8 دارای همان دوربین اصلی به‌روز شدۀ پیکسل 8 پرو، همراه یک لنز فوق عریض جدید است که قابلیت فوکوس را برای عکاسی ماکرو فعال می‌کند.

اپلیکیشن camera

قابلیت‌ها و ارتقا دوربین‌های سری 8 پیکسل، به همین‌جا ختم نمی‌شود و ما شاهد بهبودهایی برای اپلیکیشن دوربین آن‌ها نیز هستیم. این اپلیکیشن دارای یک رابط بصری و بازطراحی شده است تا به سرعت مطالب را در حالت‌های عکس و فیلم مورد علاقۀ خود پیدا و ضبط کنید.

علاوه بر این، در Pixel 8 Pro، شما به قابلیت Pro Controls دسترسی خواهید داشت. این ویژگی کنترل خلاقانه‌تری بر دوربین پیکسل به شما می‌دهد، با تنظیماتی مانند سرعت شاتر، ISO، عکس‌های 50 مگاپیکسلی در محدوده زوم و موارد دیگر.

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو: دوربین‌های قدرتمند و بهبودیافته

قابلیت Best Take

همۀ ما در موقعیتی بوده‌ایم که به‌صورت دسته‌جمعی عکس گرفتیم که برخی به دوربین نگاه نمی‌کند و باعث خراب شدن عکس می‌شوند. قابلیت Best Take، برای ایجاد بهترین ظاهر تمام افراد داخل عکس، از یک الگوریتم ساده استفاده می‌کند و یک عکس را با ترکیبی از مجموعه‌ای از عکس‌ها ایجاد می‌کند.

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو: قابلیت Best Take

ویژگی Magic Editor

ویژگی Magic Editor در Google Photos، یک تجربۀ جدیدی از ایجاد عکس در موقعیت‌های مختلف را باهوش مصنوعی برای شما به ارمغان می‌آورد. با این قابلیت، شما تنها با چند ضربه، می‌توانید جای سوژه‌ها و اندازۀ آن‌ها را تغییر دهید یا از تنظیمات پیش‌فرض برای ایجاد یک پس‌زمینۀ pop، استفاده کنید.

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو: ویژگی Magic Editor

قابلیت Audio Magic Eraser

این ویژگی به شما امکان حذف یا کاهش صداهای اضافی مانند صدای باد و یا سروصدای ترافیک را در ویدئو می‎‌دهد. به بیان دیگر، قابلیت Audio Magic Eraser، با استفاده از مدل‌های پیشرفتۀ ماشین لرنینگ، صداها را در لایه‌های مجزا مرتب می‌کند تا شما بتوانید، میزان آن‌ها را کنترل کنید.

ویژگی Video Boost

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین، مربوط به Video Boost است که با تراشۀ Tensor G3، قابلیت اعمال پردازش‌های پیشرفته را در ویدئوهای شما را دارد. با این قابلیت شما امکان ایجاد ویدئوهای خیره‌کننده را با تنظیم رنگ، نور، تثبیت و دانه‌بندی – کاهش و افزایش نقاط سفید – را دارید. همچنین، با Video Boost، برای افزایش کیفیت فیلم‌برداری در نور کم، قابلیت Night Sight Video گوشی هوشمند شما فعال خواهد شد.

صرفه‌جویی در زمان و انجام کارها با سری 8 گوگل پیکسل

جذابیت گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، تنها به دوربین و طراحی آن منتهی نمی‌شود. با این گوشی‌ها، شما اکنون می‌توانید محتوای یک صفحه وب را با سرعتی بیشتر؛ اما عمیق‌تر و دقیق‌تر مطالعه کنید.

قابلیت Summarize

با سری 8 گوگل پیکسل، از قابلیت Summarize بهره‌مند می‌شوید. این قابلیت می‌تواند خلاصه‌ای از محتوای یک صفحه وب ایجاد کند، بنابراین می‌توانید به سرعت نکات کلیدی را درک کنید. همچنین این گوشی‌ها می‌توانند با صدای بلند بخواند و محتواهای صفحات وب را برای شما ترجمه کنند تا بتوانید در حال حرکت به مقالات گوش دهید.

درک گفتار انسانی بهتر

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تفاوت‌های ظریف گفتار انسان را بهتر درک کنند، بنابراین می‌توانید برای انجام کارها به طور طبیعی با آن‌ها صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر مکث کنید یا بگویید «امم»، قبل از پاسخ دادن، صبر می‌کنند تا حرفتان تمام شود. به همین منظور، به راحتی می‌توانید از صدای خود برای تایپ، ویرایش و ارسال سریع پیام‌ها استفاده کنید، حتی اگر به چندین زبان صحبت می‌کنید.

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو: صرفه‌جویی در زمان و انجام کارها

قابلیت Call Screen

با بهبود هوش مصنوعی، قابلیت Call Screen اکنون به شما کمک می‌کند تا به طور متوسط 50٪ تماس‌های ناخواستۀ کمتری دریافت کنید. به بیان دیگر، این گوشی‌ها، به اندازۀ کافی هوشمند هستند تا تماس‌هایی را که می‌خواهید، از تماس‌هایی که نمی‌خواهید جدا کنید. همچنین تماس‌های شماره‌های ناشناس را با صدایی طبیعی‌تر پاسخ می‌دهند تا تماس‌گیرنده را درگیر خود کنند.

از طرفی دیگر، Call Screen به‌زودی پاسخ‌های متنی را به شما پیشنهاد می‌کند تا برای پاسخ سریع به تماس‌های ساده مانند تأیید قرار ملاقات، بدون جواب‌دادن، تنها روی آن ضربه بزنید.

به‌روزرسانی برای حفظ امنیت و اطلاعات شخصی

تراشۀ Google Tensor G3 پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با ترکیب پردازندۀ امنیتی Titan M2 کار می‌کند. هدف از این کار گوگل، محافظت از اطلاعات شخصی و انعطاف‌پذیری بیشتر گوشی پیکسل شما در برابر حملات پیچیده است. همچنین ویژگی Face Unlock با پشتیبانی از بالاترین کلاس بیومتریک Android، به شما امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت مانند Google Wallet را فراهم کرده است.

از طرفی دیگر، برای پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو نه‌تنها ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های انحصاری را برای بهبود هرچه بیشتر دریافت می‌کنید؛ بلکه به مدت 7 سال از پشتیبانی‌های نرم‌افزاری این گوشی‌ها بهره‌مند می‌شوید. البته منظور از پشتیبانی نرم‌افزاری مواردی مانند ارتقاء سیستم‌عامل، به‌روزرسانی‌های امنیتی و افزودن عملکردهای جدید (Feature Drops) است.

باتری پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

هوش مصنوعی استفاده شده در این گوشی‌ها، روی باتری آن‌ها هم تأثیرگذار بوده است. به همین دلیل مصرف برق این گوشی‌های پیکسل بهینه شده است که نتیجۀ آن افزایش عمر آن‌هاست. این گوشی‌ها همچنین دارای قابلیت شارژ سریع 30 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات هستند. بهره بردن از Extreme Battery Saver نیز یکی دیگر قابلیت‌های این گوشی‎‌ها است که نتیجۀ آن به حداقل رساندن مصرف باتری و استفاده از آن‌ها تا 72 ساعت است.

از طرفی دیگر، گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، اگرچه هر دو تا 24 ساعت شارژدهی دارند؛ اما ظرفیت باتری پیکسل 8 پرو (5050 میلی‌آمپر ساعت) بیشتر از پیکسل 8 (4575 میلی‌آمپر ساعت) است.

قیمت

گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو که از تاریخ 22 مهر به طور رسمی به فروش می‌رسند، از 20 مهر امکان پیش‌سفارششان وجود دارد. این گوشی‌ها در حال حاضر با قیمت 699 و 999 دلار، همراه یک کابل یک متری USB-C به USB-C و آداپتور Quick Switch به فروش می‌رسند.

جمع‌بندی

در این مقاله، ما سعی کردیم تا سری جدید گوشی‌های گوگل را با نام پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را بررسی کنیم. برترین ویژگی این گوشی‌ها مربوط به اضافه شدن هوش مصنوعی به آن‌هاست که افزایش سرعت و عمکلرد را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

‫5/5 ‫(1 نظر)

عاطفه نبیان

به‌عنوان یک علاقمند به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتال، همواره سعی کرده‌ام تا در تازه‌ترین اخبار و توسعه‌های فناوری به‌روز باقی بمانم. البته جذابیت برنامه‌نویسی هم باعث شده است تا جدیداً به دنیای پیچیدۀ آن قدم بردارم.
پست های مرتبط

بررسی کامل جامپ استارتر بیسوس

یکی از اتفاقات بسیار رایج که برای ماشین و خودروی شما می‌افتد،…

با رینگ لایت بیسوس، حرفه‌ای‌تر یوتیوبری و اینفلوئنسری کن!

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که در اینستاگرام و…

سری محصولات جدید سامسونگ FE: تجربه‌ای فوق‌العاده با قیمت مناسب

در سری جدید سامسونگ FE، محصولات Galaxy S23 FE ،Galaxy Tab S9…

دیدگاهتان را بنویسید