صفحه اصلی > اخبار تکنولوژی : رویداد سپتامبر 2023 اپل: شگفتی‌های دنیای اپل

رویداد سپتامبر 2023 اپل: شگفتی‌های دنیای اپل

رویداد سپتامبر 2023 اپل: شگفتی‌های دنیای اپل

نگاهی به نوآوری‌ها و تحولات جذاب اپل در سپتامبر 2023

در نهایت در تاریخ 21 شهریور، اپل رویداد سپتامبر 2023 خود را برگزار کرد. اما چه‌قدر از شایعات به واقعیت پیوست؟ آیا سری جدید آیفون از پورت USB-C بهره می‌برد؟ در مورد ایرپاد پرو چگونه است؟ آیا اپل‌واچ اولترا 2 عرضه ‌شد؟ و چندین سؤال دیگر. با فارس بازار همراه باشید تا خلاصه‌ای از رویداد سپتامبر 2023 اپل را برایتان بیان کنیم.

محصولات معرفی شده در رویداد سپتامبر 2023 اپل

در رویداد پاییزی امسال این کمپانی، اپل همه را شگفت‌زده کرد و محصولات بی‌نظیری را به دوستداران اپل عرضه کرد. محصولاتی که نه‌تنها زیبا و باکیفیت هستند؛ بلکه برای افزایش سطح تجربۀ کاربری، از قابلیت‌های منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای نیز بهره می‌برند. البته شگفتی‌های اپل به همین‌جا ختم نمی‌شود و مانند هر رویداد دیگرش، از به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل‌هایش مانند macOS Monterey و iOS17 هم با ویژگی‌های جذابشان، رونمایی کرد.

سری جدید آیفون 15

امسال هم اپل سری آیفون را در چهار مدل اپل آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرومکس معرفی کرد. همان‌طور هم که کاملاً مشخصه، اپل بی‌خیال سری مینی خود شده است.

مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

اپل همچنان دو مدل آیفون 15 و 15 پلاس خود را با پشتی شیشه‌ای؛ اما رنگی؛ به‌صورت مات خیره‌کننده، و لبه‌های فریم خمیده‌تر؛ اما تخت، و با قاب آلومینیومی معرفی کرد. همچنین هر دو مدل دارای جزیرۀ پویا (Dynamic Island) و یک سیستم دوربین پیشرفته هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا عکس‌های فوق‌العاده‌ای از لحظات زندگی خود بگیرند.

مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

به بیان دیگر دوربین اصلی قدرتمند 48 مگاپیکسلی آن‌ها؛ با پیش‌فرض 24 مگاپیکسلی، عکس‌هایی با رزولوشن فوق‌العاده بالا و تله فوتو 2 برابر را ایجاد می‌کنند تا در مجموع سه سطح زوم اپتیکال را در اختیار کاربران قرار دهند – مانند داشتن دوربین سوم. نسل بعدی پرتره‌ها نیز در این دو مدل آیفون، امکان ثبت ساده‌تر  پرتره‌هایی با جزئیات عالی و عملکرد بهتر در نور کم را فراهم کرده‌اند.

از نوآوری‌ دیگر این دو مدل آیفون که اگرچه جذاب است؛ اما در خال حاضر، در ایران کارایی ندارد، قابلیت «دستیار جاده» است. در این حالت، اگر کاربر در هنگام رانندگی به مشکل برخورد کرد و دسترسی شبکه نداشت، برای گرفتن کمک، به‌وسیلۀ «دستیار جاده» از طریق زیرساخت‌های ماهواره‌ای به نقطۀ AAA متصل می‌شوند.

در نهایت هم وجود تراشۀ قدرتمند و جدید به نام A16 Bionic با عملکرد فوق‌العاده برای آیفون 15 و 15 پلاس، تغییر پورت آن‌ها به USB-C؛ قابلیت Find My برای جستجوی راحت‌تر دوستانتان، با ساختاری مقاوم؛ نشان از یک پیشرفت و جهش شگفت‌انگیز در این دو مدل است. البته عرضۀ این دوگوشی در پنج رنگ جدید و جذاب صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی؛ نهایت تغییر را نشان می‌دهد.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس

همان‌طور که حدس زده می‌شد، آیفون 15 پرو و 15 پرومکس را با جنسی از تیتانیوم درجه یک طراحی شده‌اند. این جنس از آیفون‌ها نه‌تنها دارای استحکام بالایی است؛ بلکه از وزن کمی بهره می‌برد. به همین دلیل، این دو گوشی جز سبک‌ترین مدل‌های پرو به‌حساب می‌آید. این دو مدل از آیفون، همچنین از طراحی جدید همراه با لبه‌های فریم منحنی‌تر؛ اما صاف، و دکمۀ Action قابل‌تنظیم بهره می‌برد که به کاربران امکان شخصی‌سازی آیفون را می‌دهد.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس

دوربین این دو مدل از آیفون 15 پرو نیز دستخوش تغییرات فوق‌العاده‌ای بوده است. به بیان دیگر، قدرت دوربین آن‌ها که معادل هفت لنز حرفه‌ای است، ایجاد تصاویر باکیفیت باورنکردنی را امکان‌پذیر کرده است. این مدل‌ها از دوربین اصلی پیشرفته‌ 48 مگاپیکسلی، از ویژگی‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • پیش‌فرض جدید 24 مگاپیکسلی با رزولوشن فوق‌العاده بالا،
  • پرتره‌های نسل جدید با فوکوس خودکار و تنظیم تاری پس‌زمینه با Depth Control،
  • بهبود حالت شب و قابلیت Smart HDR،
  • یک دوربین کاملاً جدید و انحصاری در iPhone 15 Pro Max با تله فوتو 5 برابر

از طرفی دیگر، قدرت چیپست A17 Pro، تجربه‌های سطح بعدی بازی و عملکرد حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وجود پورت جدید USB-C با سرعت USB 3، تا 20 برابر سریع‌تر از USB 2، هم امکان سوپر شارژ را فراهم می‌کند که در کنار فرمت‌های ویدئویی جدید، جریان‌های حرفه‌ای قدرتمندی را فعال می‌کند که قبلاً امکان‌پذیر نبود.

مدل‌های پرو سری آیفون 15 نیز از قابلیت «دستیار جاده‌ای» بهره می‌برد. برعکس مدل‌های استاندارد آیفون 15نیز این مدل‌ها در چهاررنگ تیتانیومی خنثی جدید؛ اما خیره‌کنندهٔ مشکی، سفید، آبی و تیتانیوم در دسترس خواهند بود.

نسل جدید ایرپاد پرو در رویداد سپتامبر 2023

اپل نه‌تنها نسل جدید آیفون خود را با پورت USB‑C عرضه کرده است؛ بلکه AirPods Pro (نسل دوم) خود را نیز با کیس شارژ مگ سیف (USB‑C) معرفی کرد که محبوبیت این هدفون‌ها را دوچندان کرد.

نسل جدید ایرپاد پرو در رویداد سپتامبر 2023 اپل

البته وجود پورت USB‑C در این ایرپاد پرو جدید، تنها ویژگی جدیدش نیست و برای ایجاد یک‌صدای باورنکردنی برای کاربران، در کنار بهره‌گیری از مقاومت در برابر گردوغبار، از قابلیت‌های زیر نیز پشتیبانی می‌کند:

  • کیفیت صدای فوق‌العاده،
  • تا دوبرابر حذف نویز فعال نسبت به نسل قبلی خود،
  • حالت Transparency پیشرفته،
  • تجربه صوتی سه‌بعدی،
  • طیف وسیعی از اندازه‌های سری هدفون (بالشتک) برای تناسب با انواع گوش‌ها
  • ارتقا صدای بدون افت با Apple Vision Pro

علاوه بر این، اپل سیستم‌عامل iOS17 را نیز عرضه کرد که دسترسی سطح بالایی را برای تجربیات صوتی جدید مانند Adaptive Audio و Conversation Awareness فراهم می‌کند.

اپل از اپل واچ اولترا 2

باز هم شایعی دیگر از محصولات اپل که به حقیقت پیوست. اپل در رویداد سپتامبر 2023 خود نیز، اپل‌واچ اولترا 2 را با ویژگی‌های جدیدی معرفی کرد تا توانمندترین و مقاوم‌ترین ساعت هوشمند در جهان را به ارمغان آورد و به نقطه عطف زیست‌محیطی قابل‌توجهی دست یابد.

اپل از اپل واچ اولترا 2

اپل‌واچ اولترا 2 تمام ویژگی‌هایی را که کاربران در مورد Ultra دوست دارند را در کنار سیستم‌عامل جدید و قدرتمند S9 SiP، قابلیت Double Tap، روشن‌ترین نمایشگر اپل، قابلیت سیری، امکان جستجوی دقیق برای آیفون و قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای شنا و ماجراجویی در دریا را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های اپل‌واچ اولترا به همین‌جا ختم نمی‌شود و شما شاهد سیستم‌عامل جدید watchOS 10 خواهید بود. این سیستم‌عامل؛ برنامه‌های باز طراحی‌شده، اپلیکیشن جدید Smart Stack، تجربه‌های جدید دوچرخه‌سواری، بهترین GPS برای کمک به چرخیدن در بیرون، و واچ‌فیس جدید – Modular Ultra – را ارائه می‌دهد.

اگرچه با تمام پیشرفت‌های جدید، از یک نقطه‌ضعف مشخص بهره می‌برد، آن هم مربوط به باتری است. اپل‌واچ اولترا از همان عمر باتری 36 ساعته با استفاده منظم و تا 72 ساعت در حالت کم را مصرف پشتیبانی می‌کند.

اپل واچ جدید و پیشرفته سری 9

اپل‌واچ سری 9 نیز با ویژگی‌های بی‌نظیری عرضه خواهد شد تا نه‌تنها به پرفروش‌ترین ساعت جهان تبدیل شود؛ بلکه یک نقطه عطف زیست‌محیطی دیگری باشد.

اپل واچ جدید و پیشرفته سری 9 در رویداد سپتامبر 2023 اپل

اپل‌واچ سری 9 نیز قدرتمندتر از همیشه خواهد بود با:

  • تراشۀ جدید S9 SiP برای افزایش عملکرد و قابلیت‌ها
  • قابلیت جادویی Double Tap
  • صفحه‌نمایش روشن‌تر
  • عملکرد سریع‌تر Siri روی دستگاه
  • امکان دسترسی و ثبت اطلاعات سلامتی
  • جستجوی دقیق برای آیفون

همچنین اپل‌واچ سری 9 هم به‌مانند اپل‌واچ اولترا 2، از سیستم‌عامل watchOS 10 پشتیبانی می‌کند که نتیجۀ آن ارائۀ قابلیت‌های زیر است:

  • اپلیکیشن‌های باز طراحی شده،
  • قابلیت جدید Smart Stack
  • واچ‌فیس‌های جدید
  • ویژگی‌های جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی
  • ابزارهایی برای حمایت از سلامت روان

توجه اپل به محیط‌زیست نیز یکی دیگر از نقاط مثبت در این ساعت‌های هوشمند است، زیرا این محصول را از جنس کربن خنثی عرضه می‌کند تا انتشار کربن ناشی از مواد، برق و حمل‌ونقل را کاهش دهد.

جمع‌بندی

در نهایت، اپل در تاریخ 21 شهریور، رویداد پاییزی خود را برگزار کرد، یک رویداد بسیار هیجان‌انگیز و حیرت‌آور. در رویداد سپتامبر 2023 اپل ما شاهد سری جدید آیفون 15، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 و ایرپاد پرو سری جدید بودیم. در این خبر ما سعی کردیم خلاصه‌ای از ویژگی‌های این محصولات را بیان کنیم. قابل توجه است که برای خرید محصولات اپل با گارانتی مانند آیفون، مک بوک، اپل واچ، ایراپاد و… از سایت فارس بازار دیدن کنید.

برای بررسی تخصصی‌تر با ما در مقاله‌های بعدی همراه باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

عاطفه نبیان

به‌عنوان یک علاقمند به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتال، همواره سعی کرده‌ام تا در تازه‌ترین اخبار و توسعه‌های فناوری به‌روز باقی بمانم. البته جذابیت برنامه‌نویسی هم باعث شده است تا جدیداً به دنیای پیچیدۀ آن قدم بردارم.
پست های مرتبط

آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT)؛ ترسناک یا حیرت‌انگیز؟

کنفرانس 2024 کمپانی OpenAI همه را شگفت زده کرد. زیرا به معرفی آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT) پرداخت که قابلیت درک هیجانات و پاسخ‌گویی با هیجانات را دارد.

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

در نهایت سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S24 که به دلیل ترکیبش…

آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد!

بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین رویداد گجت و لوازم جانبی الکترونیکی در لاس وگاس برگزار شد. رویدادی که هر ساله برندهای معتبری مانند انکر، بیسوس، ایسوس، اپل، سامسونگ و… از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید