صفحه اصلی > اخبار تکنولوژی و سخت افزار و نرم افزار : آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد!

آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد!

آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد

در نهایت، بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین رویداد گجت و لوازم جانبی الکترونیکی در لاس‌وگاس برگزار شد. رویدادی که هر ساله برندهای معتبری مانند انکر، بیسوس، ایسوس، اپل، سامسونگ و… از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند. اگرچه رویداد CES 2024، با تلفیق هوش مصنوعی با فناوری‌های پیشرفته، انقلاب بزرگی در زمینۀ تکنولوژی را به رخ می‌کشد. 

به همین منظور، شما با محصولات زیادی روبه‌رو خواهید شد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ما در ادامه به طور مختصر شما را با  برخی محصولات جذاب عرضه شده از برند انکر، ایسوس و بیسوس در این رویداد آشنا خواهیم کرد.

محصولات معرفی‌شده از انکر در رویداد CES 2024

انکر، شرکت پیشرو در زمینه محصولات قابل‌حمل، در رویداد CES 2024، با محصولات جدید و جذابش، بار دیگر توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. محصولاتی که در حوزه‌های مختلف ارائه شدند و نشان از تمایل بیش از پیش انکر برای ارائه محصولاتی با کیفیت‌تر و کاربردی‌تر برای مشتریان خود است.

نیروگاه قابل حمل انکر SOLIX F3800

نیروگاه قابل‌حمل انکر SOLIX F3800، با توان خروجی AC بالای 6000 وات و خروجی دو ولتاژ 120 یا 240 ولت، اولین نیروگاه قابل‌حمل است که از چرخه برق خانگی با کوپلینگ AC و پنل برق خانگی پشتیبانی می‌کند. این ژنراتور یک راه حل جایگزین تمیز، بی‌صدا برای مدل‌های گازی است که توانایی تامین انرژی کل یک خانه، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی و RVs را دارد. البته برای مصرف‌کنندگانی که به برق بیشتری نیاز دارند، می‌توانند ظرفیت را تا 53.8 کیلووات ساعت افزایش دهند.

شارژر خورشیدی انکر مدل SOLIX Solarbank E1600

شارژر خورشیدی انکر SOLIX Solarbank E1600 به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با ذخیرۀ برق تولید شده از پنل‌های خورشیدی، مجموعه انرژی خورشیدی خود را به حداکثر برسانند. با این سیستم ذخیره انرژی خورشیدی، نرخ خود مصرفی یک سیستم پنل خورشیدی را به 90٪ افزایش می‌دهد، که دو برابر میانگین صنعت خواهد بود.

به همین منظور، پس از 15 سال استفاده، مصرف‌کنندگان می‌توانند بیش از 2900 دلار در قبض برق خود صرفه‌جویی کنند. به بیان دیگر، سلول‌های باتری LFP Solarbank به مدت 15 سال، دو برابر میانگین صنعت، برق را تامین می‌کنند. قطعات با مواد صنعتی ساخته شده‌اند و نمای بیرونی دارای IP65 حفاظت از آب و گرد و غبار است. همچنین با کانکتور MC4 سازگار است که با 99 درصد پنل‌های خورشیدی و میکرو اینورترها کار می‌کند.

ایستگاه شارژ 6 در 1 Prime انکر 140 وات 

ایستگاه شارژ 6 در 1 Prime انکر 140 وات، یکی دیگر از محصولاتی است که در رویداد CES 2024 معرفی شد و دارای 2 پریز برق متناوب، 2 درگاه USB-C و 2 پورت USB-A است. خروجی کلی  US آن 140وات است. به همین دلیل هم می‌توانید مک بوک پرو 16 اینچی را به طور کامل تنها در 1 ساعت و 15 دقیقه شارژ کنید. همچنین با ضخامت 0.7 اینچ فوق‌العاده باریکش، قابلیت و حمل را در کیف یا کوله پشتی شما بسیار آسان می‌کند.

هدفون بی‌سیم انکر AeroFit 

هدفون بی‌سیم Soundcore Earbuds مدل AeroFit، اولین هدفون گوش باز جهان با درجه ضد آب IPX7 است که برای راحتی و استفادۀ روزمره بسیار عالی هستند. طراحی فوق‌العاده فشرده و بسیار سبک وزن آن کمتر از 8.4 گرم است و از تناسب راحت برای مدت طولانی اطمینان حاصل می‌کند. 

این هدفون با طراحی گوش باز، ساختار بسیار سبک، درایورهای کامپوزیت با پوشش تیتانیوم 14 میلی‌متری و سیستم صوتی جهت‌دار؛ تجربه شنیداری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی و فناوری BassUp نیز برای تولید بیس قدرتمند و همه‌جانبه با هم کار می‌کنند. شارژ سریع 10 دقیقه‌ای آن نیز بیش از 4 ساعت استفاده را فراهم می‌کند؛ در حالی که شارژ کامل تا 11 ساعت زمان پخش و تا 42 ساعت زمان پخش با کیس شارژ را ارائه می دهد.

محصولات معرفی شده از بیسوس در رویداد CES 2024

یکی دیگر از شرکت‌های معروف لوازم جانبی الکترونیکی در جهان مربوط به بیسوس است. این شرکت، هر ساله محصولات مختلفی مانند شارژر، پاوربانک، هدفون و… را به بازار جهانی عرضه می‌کند. امسال نیز در رویداد CES 2024، گجت‌هایی از خود رونمایی کرد که شامل هدفون، پاوربانک، شارژر، کابل شارژر و… می‌شود.

ایرباد بیسوس Eli Sport 1 Open-Ear TWS

یک هدفون بی‌سیم بی‌نظیر از بیسوس است که با طراحی خاصش، برای فعالیت‌های محیط باز مانند ورزش بسیار مناسب است. همچنین ایرباد بیسوس Eli Sport 1 Open-Ear TWS به دلیل طراحی ارگونومیکش، به خوبی در گوش قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر، به دلیل پشتیبانی از شارژ سریع، در یک زمان کوتاهی شارژ می‌شود؛ البته این هدفون با عمر باتری مناسب، شما را از 4 ساعت پخش موسیقی بدون وقفه بهره‌مند می‌کند.

پاوربانک 65 واتی بیسوس Blade2 Smart

یک پاوربانک قدرتمند 65,000 میلی‌آمپر ساعت است که از فناوری شارژ سریع PD و QC پشتیبانی می‌کند. به این معنی که اگر دستگاه شما از این دو فناوری پشتیبانی کند، به راحتی در یک زمان بسیار کم، گجت شما شارژ می‌شود؛ البته این ویژگی‌ها مورد جدیدی نیست. از طرفی دیگر، پاوربانک 65 واتی بیسوس Blade2 Smart از یک نمایشگر هوشمند LED بهره می‌برد که اطلاعات مربوط به شارژ را نشان می‌دهد.

به همین منظور، می‌توان گفت که طراحی ظاهری و ساختار در کنار رنگ‌هایش، جذابیت این پاوربانک بیسوس خواهد بود، در کنار ظرفیت اسمی بالایش.

شارژر 240 واتی بیسوس Digital Fast GaN

شارژری که از یک نمایشگر هوشمندLED پشتیبانی می‌کند تا به راحتی بتواند اطلاعات مربوط به شارژ را به شما نمایش دهد. از طرفی دیگر، پشتیبانیش از فناوری GaN هم به شما سرعت بی‌نظیری برای شارژ می‌دهد که باعث کاهش اتلاف انرژی و زمان خواهد شد.

به همین منظور، با توان بالایش در کنار این فناوری می‌تواند دو لپ‌تاپ و یا چندین دستگاه را شارژ کند. خوب است که بدانید، این گجت که دارای یک پورت USB-C و USB-A است، اولین شارژر با نمایشگر هوشمند است و یک ویژگی جدید برای شارژرها به حساب می‌آید.

کابل شارژ 1 متری بیسوس Free2Pull Retractable

یک طراحی خاص و ظریف از کابل شارژ بیسوس که در حالت عادی در یک محفظۀ گرد با یک دکمه جمع می‌شود و حدود یک متر طول دارد. این کابل شارژ که به ادعای بیسوس، تحمل حدود 15 کیلوگرم را دارد، از نوع پورت USB-C است. همچنین این کابل از مواد باکیفیت ساخته شده و دارای روکش سیلیکونی است که آن را در برابر آسیب محافظت می‌کند.

اگرچه جذابیت بیشتر این کابل شارژ به توانایی باز کردن کابل به مقدار مورد نظرتان تا حدود 1 متر است ویژگی که از آسیب‌دیدگی کابل جلوگیری می‌کند. همچنین شارژ فوق سریع را با توان 100 وات را در کنار انتقال داده با سرعت 480Mbps را در اختیار شما قرار خواهد داد، در کنار چهار رنگ سفید، مشکی، بنفش و آبی.

پایه نگهدارنده مغناطیسی گوشی بیسوس PrimeTrip Series C02 Go

اگر اهل جابه‌جایی و سفر با ماشین باشید؛ وجود یک پایه نگهدارنده برای خودرو، یک گزینۀ مورد نیاز خواهد بود. تا به امروز، انواع مختلفی از آن به بازار عرضه شده است؛ یکی از این مدل‌ها که توسط بیسوس معرفی شده است، پایه نگهدارنده مغناطیسی گوشی مدل PrimeTrip Series C02 Go است.

این پایه نگهدارنده که از فناوری مغناطیسی برای اتصال گوشی به پایه استفاده می‌کند؛ از مواد باکیفیت ساخته شده و دارای طراحی ارگونومیک است. البته، از ویژگی دیگر این پاوربانک، می‌توان به وجود یک پایه نگهدارنده برای کارت‌های اعتباری و کارت‌های حافظه اشاره کرد.

دوربین امنیتی بیسوس دوگانه فضای باز S1 Pro

یک دوربین امنیتی به رنگ سفید و زیباست که با لنزهای دوربینش می‌تواند وضوح فوق‌العادۀ 3K و دید در شب را به صورت پیشرفته در اختیار شما قرار دهد. همچنین این گجت از قابلیت سیستم‌های ردیابی خودکار خورشیدی پیشرو در صنعت پشتیبانی می‌کند و با میکروفون و بلندگویش، می‌تواند یک ارتباط دوطرفه را فراهم کند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین، استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص مسافت به صورت هوشمند است.

محصولات معرفی شده از ایسوس در رویداد CES 2024

ایسوس یک شرکت چند ملیتی است که در سال 1989 تأسیس شد و به خاطر بهترین مادربردها و رایانه‌های شخصی با کیفیت بالا، مانیتورها، کارت‌های گرافیک، روترها و سایر فناوری، شناخته شده است. امروزه، ایسوس در حال طراحی و ساخت فناوری‌های هوشمند نسل بعدی است تا تجربیاتی باورنکردنی ارائه دهد که زندگی مردم را در همه جا بهبود بخشد. به همین منظور هم محصولات زیادی در رویداد CES 2024 معرفی شد که ما به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Duo

لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Duo با  پشتیبانی از دو صفحه‌نمایش، با هدف قابلیت استفاده از آن برای تمام کاربران طراحی شده است. جالب است که بدانید، این لپ‌تاپ 14 اینچی OLED، با پایه داخلی و صفحه‌کلید بلوتوثی، قابل جداسازی دارد. به همین منظور هم با خرید آن نه تنها از لپ‌تاپ همه‌جانبه بهره خواهید برد؛ بلکه می‌توانید از آن به عنوان صفحه‌نمایش دوگانه، رومیزی و… هم استفاده کنید.

همچنین به دلیل بهره‌مکندی از گواهی‌های متعدد آن را برای جلسات کاری طولانی و فعالیت‌های اوقات فراغت عالی کرده است. از طرفی دیگر هم به دلیل پشتیبانیش از پردازنده سری H اینتل «Meteor Lake»، به راحتی نیازهای عملکردی بسیاری از کاربران را برآورده می‌کند.

کنسول بازی دستی ROG Ally

کنسول بازی ROG Ally، یک دستگاه بازی دستی است که ویندوز 11 آن را اجرا می‌کند. از آنجایی که نرم‌افزار آن به یک پلتفرم خاص محدود نمی‌شود هم می‌توانید تمام بازی‌های خود را با Steam ،Epic ،Xbox Game Pass و… بازی کنید.

پردازنده AMD RyzenTM Z1 Extreme این کنسول بازی دستی نیز اجازه می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت بالا از بازی خود لذت ببرید؛ حتی می‌توانید آن را برای بازی‌های چندنفره به تلویزیون وصل کنید یا برای تجربه یک بازی هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر با قدرت گرافیکی بالا، از GPU خارجی ROG XG Mobile استفاده کنید.

کیبورد بازی ROG Falchion RX LP

کیبورد بازی ROG Falchion RX LP یک گجت جمع‌وجور 65% مکانیکی با مشخصات 26.5 میلی‌متری است. این کیبورد که از اولین پیشنهادات ROG است، از سوئیچ‌های ROG RX Low-Profile پشتیبانی می‌کند که فعال‌سازی سریع کلید را ارائه می‌دهد. طراحی باریک آن با پوشش نوآورانه کیبورد هم به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحه کلیدی برای بازی در حال حرکت داشته باشند.

کیبوردی که شامل اتصال سه حالته با فناوری ROG SpeedNova و یک گیرنده Omni می‌شود؛ به همین منظور هم به کاربران کمک می‌کند تا درگاه‌های USB را آزاد کنند و فوم مرطوب‌کننده دو لایه برای تجربه تایپی بی نظیر را در اختیار شما قرار دهد. خوب است که بدانید، پنل لمسی تعاملی داخلی که برای اولین بار در مدل قبلی Falchion دیده شد، کنترل بصری روی عملکردها و تنظیمات کیبورد را به کاربران ارائه می‌دهد.

کارت گرافیکی ROG Matrix Platinum GeForce RTX™ 4090

اولین کارت گرافیک جهان با نام ROG Matrix RTX 4090، دارای ترکیب حرارتی فلز مایع است. به بیان دیگر در این کارت گرافیکی، ایسوس از خنک‌کننده مایع ROG ممتاز، برای ایجاد بالاترین ساعت تقویتی جهان استفاده کرده است.

مانیتور گیمینگ ROG Swift OLED PG49WCD

ایسوس به عرضه این محصولات اکتفا نکرده است. به همین منظور هم شماشاهد یک محصول دیگر به نام ROG Swift OLED PG49WCD هستید کهیک مانیتور گیمینگ OLED خمیده با فرکانس 144 هرتز با زمان پاسخگویی فوق سریع 0.1 میلی‌ثانیه است. این مانیتور گیمینگ دارای عمق رنگ واقعی 10 بیتی است و تا طیف رنگی 99٪ استاندارد سینما را ارائه دهد.

همچنین برای اطمینان از بهترین بازتولید رنگ هم هر مانیتور از پیش کالیبره شده است. البته نورپردازی LED Aura RGB برای تکمیل کامل دستگاه بازی شما برای بیان واقعی فردیت ایجاد شده است. به بیان دیگر، Aura RGB طیف تقریباً بی‌پایانی از رنگ‌ها و الگوها را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌تواند نور را با سایر محصولات ROG Aura Sync، از جمله مادربردها و لوازم جانبی همگام کند.

مانیتور ROG Swift OLED Series + ROG Aura Light Bar + ROG Ergo Arm

عرضه سه مانیتور ROG Swift PG39WCDM و PG34WCDM از دیگر محصولات جدید بیسوس بود. این سه مانیتور دارای یک پنل QHD OLED فوق عریض هستند که از نرخ نوسازی 240 هرتز برای تصاویری فوق‌العاده صاف پشتیبانی می‌کنند. زمان پاسخ‌دهی خیره‌کننده 0.03 میلی‌ثانیه و انحنای 800R نیز آن‌ها را برای بازی‌های فوق‌العاده و همه‌جانبه مناسب کرده است.

علاوه بر این، نوار نوری ROG AURA از یک طراحی اپتیکال نامتقارن برای درخشندگی یکنواخت و کاهش انعکاس صفحه پشتیبانی می‌کند. بازوی رومیزی ROG نیز یک راه راحت و آسان برای قرارگیری مانیتور است؛ در حالی که زیبایی بصری و کارایی فضای محیط کار را بهبود می‌بخشد. به همین منظور هم این مانیتورها برای دوستداران بازی‌های مسابقه‌ای یا شبیه‌سازی سه بعدی توصیه می‌شود.

نمایشگر ZenScreen Fold OLED MQ17QH

محصول بیسوس ZenScreen Fold OLED MQ17QH، اولین نمایشگر تاشو 17.3 اینچی جهان و از نوع OLED است. از آنجایی هم که به اندازه 12.5 اینچ جمع می‌شود و وزن بسیار سبکی با وزن 1.1 کیلوگرم ارائه می‌دهد، قابلیت حمل و بردن آن به سفر را راحت کرده است. به همین منظور هم بیسوس برای این محصول خود، نیازهای گواهی DisplayHDR True Black 500 را برای عملکرد رنگی استثنایی مورد هدف قرار می‌دهد که نتیجه آن پوشش 100٪ از طیف رنگی DCI-P3 درجه سینماست. همچنین اتصال همه کاره را با 2 پورت USB Type-C و یک پورت mini HDMI ارائه می‌کندِ در کنار یک پایه برای زوایای مختلف ایستادن.

 

در نهایت می‌توان گفت که در این کنفرانس و رویداد CES با محصولات بسیار جذابی روبه‌رو خواهید شد که بسیاری از آن‌ها ارزش خرید دارند.

‫5/5 ‫(1 نظر)

عاطفه نبیان

به‌عنوان یک علاقمند به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتال، همواره سعی کرده‌ام تا در تازه‌ترین اخبار و توسعه‌های فناوری به‌روز باقی بمانم. البته جذابیت برنامه‌نویسی هم باعث شده است تا جدیداً به دنیای پیچیدۀ آن قدم بردارم.
پست های مرتبط

آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT)؛ ترسناک یا حیرت‌انگیز؟

کنفرانس 2024 کمپانی OpenAI همه را شگفت زده کرد. زیرا به معرفی آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT) پرداخت که قابلیت درک هیجانات و پاسخ‌گویی با هیجانات را دارد.

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

در نهایت سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S24 که به دلیل ترکیبش…

چه چیزی را نباید در CES 2024 از دست داد؟

از شهرهای مدرن گرفته تا سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی، آینده‌ای زیباتر با بهره‌مندی از تکنولوژی در CES 2024

دیدگاهتان را بنویسید