صفحه اصلی > آموزش : چگونگی محافظت از لپ تاپ در سفر یا رفت و آمد

چگونگی محافظت از لپ تاپ در سفر یا رفت و آمد

چگونگی محافظت از لپ تاپ در سفر یا رفت و آمد

یکی از گجت‌های دیجیتالی که این روزها به‌صورت روزانه ما را چه در خانه و چه در سفر همراهی می‌کنند، لپ‌تاپ‌ها هستند. دستگاه‌هایی که برای سازندگان محتوا، حرفه‌ای‌هایی که اغلب برای کار به سفر می‌روند، دانش‌آموزان و دانشجویانی که با لپ‌تاپ‌هایشان در کوله‌پشتی‌شان به مدرسه و دانشگاه رفت‌وآمد می‌کنند، یا حتی مسافران معمولی که لپ‌تاپ را در سفر می‌آورند، اهمیت دارند. اگرچه مسئله اینجاست که سفر با وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ بدون خطر نیست و ممکن است که به هر دلیلی آسیب ببینند. به همین منظور، چگونگی محافظت از لپ تاپ در سفر یا رفت و آمد را ما برای شما بیان کردیم تا یکی از دغدغه‌های شما رفع شود.

1- استفاده از یک کیف لپ‌تاپ با پوشش مناسب با یک محفظه اختصاصی

مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای محافظت از لپ تاپ خود در سفر انجام دهید، خرید یک کوله‌پشتی یا کیف با محفظه مخصوص لپ‌تاپ است. محفظه لپ تاپ باید دارای لایه‌های نسبتاً ضخیم و محکم در هر دو دیوار بیرونی و داخلی باشد. همچنین، فراموش نکنید که قسمت پایین را برای بالشتک بررسی کنید، زیرا اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ اگرچه بسیار مهم است.

از طرفی دیگر، باید مطمئن شوید که کوله‌پشتی یا کیف دارای یک محفظه به‌اندازه کافی بزرگ برای لپ تاپ شما باشد؛ اما نه آن‌قدر بزرگ که لپ تاپ شما بتواند بیش از حد در اطراف حرکت کند. برخی از کوله‌ها نیز دارای ویژگی‌های ضدسرقت هستند، مانند قفل‌های ترکیبی روی زیپ، پارچه ضد برش یا جیب‌های مخفی. ممکن است ایده خوبی باشد که چنین کوله‌پشتی تهیه کنید، به‌خصوص اگر لپ تاپ شما گران‌قیمت است.

استفاده از یک کیف لپ‌تاپ با پوشش مناسب با یک محفظه اختصاصی

نکتۀ دیگری که نیاز است بدانید و جوبگوی سؤال چگونگی محافظت از لپ تاپ است، مربوط به سفر با هواپیماست. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، بهتر است که لپ تاپ را به‌جای کوله‌پشتی در کیف‌دستی قرار دهید؛ اما آن را داخل چمدان  قرار ندهید، زیرا ممکن است که به‌خاطر نحوۀ جابه‌جایی چمدان‌ها آسیب ببیند.

 

2- سازمان‌دهی کیف خود

شاید برای بسیاری از افراد، نحوۀ چیدمان وسایل در کیف و کوله‌پشتی لپ تاپ چندان اهمیت نداشته باشد؛ اما باید خاطرنشان کنیم که این موضوع هم برای محافظت از لپ تاپ شما مهم است. به همین منظور، اگر کیف یا کولۀ مخصوص لپ تاپ دارید، به‌احتمال شاهد تعداد جیب‌های بسیار زیادی در داخل و اطراف آن هستید که به‌راحتی می‌توانید وسایلتان مانند سیم‌های برق، لوازم جانبی و مایحتاج روزانه خود را سازمان‌دهی کنید.

فراموش نکنید که با بسته‌بندی صحیح همه چیز، می‌توانید از پرواز وسایل جانبی و آسیب احتمالی لپ تاپ خود جلوگیری کنید. همچنین باید لپ‌تاپتان را از هر چیز دیگری جدا نگه دارید و فقط لپ تاپ را در محفظه لپ تاپ قرار دهید. علاوه بر اینها، فراموش نکنید که کیف یا کولۀ لپ‌تاپتان را زیاد سنگین نکنید؛ زیرا به دستگاه شما فشار می‌آورد و ممکن است که آسیب ببیند، به‌طوری‌که نمایشگر شما ترک بخورد.

3- استفاده از محافظ‌های دیگر

اگرچه کیف و کولۀ لپ تاپ شما، مخصوص این گجت تهیه شده و محافظ‌های کافی دارد؛ اما استفاده از محافظ‌های جانبی دیگر فکر بدی نیست. به بیان دیگر، یکی از پاسخ‌های چگونگی محافظت از لپ تاپ، ایستفاده از محافظ‌هایی مانند قاب و محافظ نمایشگر است.

محافظ نمایشگر می‌تواند به شما کمک کند که از خراش‌ها و خش‌های آزاردهنده روی سطح نمایشگر جلوگیری کنید و درعین‌حال مطمئن شوید که هر آنچه روی صفحه می‌بینید، فقط برای چشمان شما باشد.

در نهایت، یک فیلم یا برچسب محافظ برای درب بیرونی نیز می‌تواند خوب باشد؛ زیرا کمک می‌کند که سطوح لپ‌تاپ شما برای مدت طولانی‌تری تازه به نظر برسد.

چگونگی محافظت از لپ تاپ با محافظ نمایشگر

 

4- خاموشی کامل لپ تاپ

اگرچه که بسیار  وسوسه‌انگیز است که فقط درب لپ تاپ را ببندید و آن را در حالت خواب (sleep) یا خواب زمستانی (Hibernation) قرار دهید؛ اما توصیه می‌شود که لپ‌تاپ را قبل از قرارگیری در کیف، کاملاً خاموش کنید. علت این موضوع، به تولید گرمای لپ تاپ شما حتی در حالت sleep است؛ اما این گرما به دلیل اینکه لپ تاپ در داخل کیف یا کوله محصور شده، نمی‌تواند خارج شود که ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. به همین منظور، برای اطمینان از ایمنی بیشتر و محافظت از لپ تاپ خود، بهتر است آن را به طور کامل خاموش کنید.

5- حفاظت از لپ تاپ خود در برابر آب و هوا

همان‌طور که می‌دانید، ترکیب گجت‌های دیجیتال با رطوبت و آب، چیز خوبی را رقم نمی‌زند. به همین منظور، در سفر یا رفت و آمد، باید از حفاظت لپ‌تاپتان در برابر باران، برف یا سایر رطوبت اطمینان پیدا کنید. برای چگونگی محافظت از لپ تاپ در برابر آب‌وهوا هم بهترین راه‌حل، استفاده از یک کوله یا کیف ضد آب و یا پوشش‌های ضد آب برای آن‌هاست.

حفاظت از لپ تاپ خود در برابر آب و هوا

6- اجتناب از نور مستقیم خورشید

از قرارگیری بیش از حد لپ تاپ در معرض نور خورشید و در کنار پنجره خودداری کنید، به‌خصوص اگر در کیف یا کولۀ مخصوص خودش با رنگ مشکی یا تیره قرار دارد. دلیل این موضوع این است که گرمای بیش از حد می‌تواند قطعات را تا حد ذوب‌شدن گرم کند و به طور بالقوه باعث آسیب غیرقابل‌برگشت شود، به‌خصوص اینکه رنگ‌های تیره گرمای بیشتری را جذب می‌کنند.

7- اطمینان از شارژ ایمن

توجه به ولتاژ لپ‌تاپتان و عدم شارژ آن در هنگام حرکت، از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید. به همین منظور، برای سفرها به شما توصیه می‌کنیم که بر روی یک مبدل برق باکیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید.

فراموش نکنید که تفاوت قیمت بین یک مبدل ارزان و غیرقابل‌اعتماد با یک مبدل باکیفیت ممکن است خیلی زیاد نباشد؛ اما مطمئناً ارزش محافظت از لپ‌تاپ خود را در برابر جریان برق ناپایدار یا آسیب‌های ناشی از نوسانات الکتریکی را دارد. علاوه بر این، ممکن است بخواهید یک‌چند راهه محافظ برق را نیز در نظر بگیرید تا حفاظت را به سطح بالاتری ببرید.

چگونگی محافظت از لپ تاپ با استفاده از شارژر و کابل مناسب

8- توجه و استفاده از قفل لپ تاپ

بسیاری از لپ‌تاپ‌های تجاری و همچنین لپ‌تاپ‌های مصرف‌کننده رده‌بالاتر و پرچم‌دار دارای شکاف قفل کنزینگتون (Kensington lock slot) هستند. ویژگی که به شما امکان قفل فیزیکی لپ تاپ شما را به اشیا دیگر مانند میز، کوله‌پشتی و … را فراهم می‌کند. این قفل به نظر برای افرادی که زمان زیادی را در سفر یا رفت و آمد می‌گذرانند؛ می‌تواند بسیار مفید باشد. این امر سرقت احتمالی را بسیار دشوارتر می‌کند و به طور بالقوه از دردسر و هزینه‌های مربوط به جایگزینی دستگاه دزدیده شده صرفه‌جویی می‌کند.

9- محافظت از داده‌های خود

اگر با لپ‌تاپ خود زیاد به سفر می‌روید یا اکثر اوقات در رفت و آمد هستید، این موضوع  را باید بدانید که راه‌های زیادی برای به‌خطرافتادن داده‌های شماست، از دزدیده‌شدن فیزیکی لپ‌تاپ تا مشکلات اتصالات هنگام دسترسی به اینترنتی عمومی. به همین دلیل، در اولین دم، اطمینان از یک رمز عبور یا پسورد قوی، برای محافظت از داده‌های شما اهمیت پیدا می‌کند.

از نکات دیگری که به حفظ اطلاعات شما در سفر و یا رفت و آمد کمک می‌کند، موارد زیر است:

  • تهیۀ نسخۀ پشتیبان از اطلاعاتتان در کنار استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری یا یک درایو خارجی فیزیکی
  • بهره‌مندی و نصب یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر در کنار رمزگذاری درایو لپ تاپ خود
  • استفاده از  اتصال VPN در  هنگام اتصال به نقاط دسترسی شبکه ناشناخته

در نهایت، نرم‌افزار ویژه بازیابی سرقت می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خود را با خیال راحت بازیابی کنید و درعین‌حال آن‌ها را از لپ‌تاپ دزدیده شده پاک کنید. حتی ممکن است بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید که سرقت لپ‌تاپ را پوشش می‌دهد!

چگونگی محافظت از لپ تاپ در سفر

10- سفر، و رفت و آمد ایمن

توجه به کیفیت خود  لپ تاپ، به‌عنوان نکتۀ آخر برای شما بیان می‌کنیم. فراموش نکنید که هنگام خرید لپ تاپ قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت را در نظر بگیرید، به‌خصوص اگر عادت دارید با این گجت خود سفر بروید و در رفت و آمد باشید. برای این منظور، می‌توانید از برندهای محبوب لپ تاپ خریداری کنید و به استانداردها و گارانتی در کنار ظرافت و سبکی آن‌ها توجه کنید.

جمع‌بندی

چگونگی محافظت از لپ تاپ در سفر یا رفت و آمد، یکی از دغدغه‌های بسیاری از کاربران است، به‌خصوص برای آن دسته از افرادی که بیشتر در سفر و یا رفت و آمد هستند. به همین منظور، ما از تیم فارس بازار به شما 10 راه‌حل و نکته را ،به پیشنهاد ایسوس، بیان کردیم تا بتوانید تاحدامکان این به این مسئله رسیدگی کنید. پس از اگر در مورد آن کنجکاو هستید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

‫5/5 ‏‫(2 نظر)‬

عاطفه نبیان

به‌عنوان یک علاقمند به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتال، همواره سعی کرده‌ام تا در تازه‌ترین اخبار و توسعه‌های فناوری به‌روز باقی بمانم. البته جذابیت برنامه‌نویسی هم باعث شده است تا جدیداً به دنیای پیچیدۀ آن قدم بردارم.
پست های مرتبط

چگونگی تمیز کردن و نگهداری از هدفون (ایربادز)

تصور کنید که در حال گوش‌دادن به آهنگ‌های موردعلاقه خود هستید که…

1403-02-23

بدون هزینه، کارت گرافیک کامپیوتر خود را نصب کنید!

ارتقا کارت گرافیک بر افزایش سرعت و عملکرد کامپیوتر و تجربۀ کاربری شما تأثیرخواهد گذاشت؛ اما چگونه می‌توان بدون هزینه، کارت گرافیک کامپیوتر خود را نصب کنید؟

1402-10-03

4 اصل برای انتخاب یک شارژر با راندمان و ایمنی بالا 

4 اصل برای انتخاب یک شارژر با راندمان و ایمنی بالا شامل چه مواردی می‌شود؟ به دنبال سمبل‌ها و نمادهای گواهی باشید، مطمئن شوید مشخصات ورودی و خروجی با دستگاه در حال شارژ مطابقت دارند و دستورالعمل‌های سازنده را برای استفادۀ ایمن دنبال کنید.

1402-09-21

دیدگاهتان را بنویسید