صفحه اصلی > سخت افزار و نرم افزار و اخبار تکنولوژی : عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

در نهایت سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S24 که به دلیل ترکیبش با هوش مصنوعی، گردوخاک زیادی به پا کرده بود، دیشب در ساعت 21:30 به وقت ایران، رونمایی شد. به بیان دیگر، گوشی هوشمند سامسونگ سری گلکسی S24، به دلیل تمرکزش بر هوش مصنوعی، به عنوان غول الکترونیک کره‌جنوبی به حساب می‌آید. گوشی‌های هوشمندی که با شروع رنج قیمتی 800 دلار، در سه نسخۀ S24+ ،S24 و S24 Ultra عرضه می‌شوند و عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشند.

تراشه و چیپست سری گلکسی S24 سامسونگ 

همان‌طور که می‌دانید، نسخۀ Ultra در سری S گوشی‌های هوشمند، بزرگ‌ترین و خفن‌ترین آن‌هاست که نسبت به دو نسخۀ دیگر – استاندارد و پلاس- از مشخصات و ویژگی‌های جذاب‌تری بهره می‌رود. در مورد تراشه هم به مانند مشخصات و ویژگی‌های دیگر، از این قانون جدا نیست، به همین دلیل درنسخۀ رده بالای سامسونگ، S24 Ultra، شما شاهد تراشۀ Qualcomm خواهید بود. تراشه‌ای که با جدیدترین اسنپدراگون سری 8 نسل 3، برای گلکسی بهینه شده است. البته شرکت سامسونگ برای مدل‌های S24 و +S24 خود نیز ترکیبی از سیستم‌های روی تراشه‌های کوالکام (SoC) و چیپست Exynos خود استفاده می‌کند.

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24

ریسک سامسونگ بر سر هوش مصنوعی برای سری گلکسی S24

سامسونگ در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران، قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی را مطرح کرد و نشان داد که چگونه می‌تواند تصاویر را ویرایش کند و موارد را با استفاده از هوش مصنوعی جستجو کند. همچنین یکی از تحلیلگران بیان نموده است که: 

«دستگاه‌های سری گلکسی اس 24، همراه با طیف پیکسل‌های گوگل، آغاز مصرف هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند هستند. این روندی است که توسط همۀ سازندگان گوشی‌های هوشمند، از جمله اپل، تکرار خواهد شد، زیرا آن‌ها به طور فزاینده‌ای، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به دستگاه‌های جدید خود اضافه می‌کنند.»

با این حال، برای سامسونگ، یک ریسک خواهد بود، زیرا برای اولین بار به طور جدی، هوش مصنوعی را برای گوشی‌های هوشمندش در نظر گرفته است. اگرچه هوش مصنوعی تقریباً هر تجربه‌ای را در سری Galaxy S24 تقویت می‌کند، از برقراری ارتباط بدون مانع با متن هوشمند و ترجمه تماس گرفته تا به حداکثر رساندن آزادی خلاقانه با موتور ProVisual Galaxy و تنظیم استاندارد جدیدی برای جستجو که نحوۀ کشف دنیای اطراف توسط کاربران Galaxy را تغییر می‌دهد.

به‌گونه‌ای که TM Roh، رئیس و رئیس کسب و کار Mobile eXperience در Samsung Electronics گفت: «سری Galaxy S24 ارتباط ما را با جهان متحول می‌کند و دهه آینده نوآوری گوشی‌های هوشمند را روشن می‌کند.»

سخت‌افزاری نه‌چندان متفاوت سری گلکسی S24 با سری قبل

اگر بخواهیم سری گلکسی S24 Ultra را با گلکسی S23 Ultra مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که آنچنان تفاوتی ندارد. دلیل این موضوع هم به رویکرد سامسونگ برمی‌گرد که در این سری جدید S آنچنان روی موارد سخت‌افزاری تمرکز نکرده است. به همین منظور، گلکسی S24 Ultra اندازه مدل قبلی خود را دارد. همچنین، صفحه نمایش مورب آن 6.8 اینچی است؛ اگرچه S23 Ultra دارای انحنای بیشتری بود. به همین منظور، تنها ارتقای بزرگ سخت‌افزاریش را می‌توان مربوط به جنس بدنۀ آن دانست که از نوع تیتانیوم است، بنابراین بسیار محکم‌تر از S23 Ultra است.

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24

بازی جدید سامسونگ با هوش مصنوعی 

همان‌طور که تا به الان بیان کردیم، تمرکز اصلی سامسونگ در سری جدید گلکسی S خود، مربوط به هوش مصنوعی است، به همین منظور هم سامسونگ درموردش این‌گونه اعلام کرد: 

«گلکسی اس 24 اولترا جدیدش با مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید عرضه می‌شود. البته بسیاری از آن‌ها از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام برای موبایل استفاده می‌کنند که برای دستگاه‌های هوش مصنوعی طراحی شده است.»

پیامی که تمرکز سازندگان گوشی‌های هوشمند را بر هوش مصنوعی نشان می‌دهد. به همین منظور هم خرید سری گلکسی اس 24، کاربران از نظر سخت‌افزاری شگفت‌زده نخواهند شد؛ برعکس آن، از نظر هوش مصنوعی و تجربۀ کاربری با آن به احتمال بالا هیجان‌زده خواهند شد. به بیان دیگر، شما با عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی روبرو خواهید بود. 

هوش مصنوعی و دوربین گلکسی اس 24

از اولین جذابیت‌هایی که تصمیم گرفتیم در مورد آن با شما در مورد این گوشی به اشتراک بگذاریم، جستجوی راحت‌تر در مورد  مکان‌ها و موارد دیگر، تنها با زوم کردن دوربین بر روی آن‌ها یا حتی با استفاده از یک عکس است. به عنوان مثال، اگر خرید یک کفشی دارید که در داخل یک عکس دیدید؛ تنها با با کشیدن دایره به دور آن، به کمک هوش مصنوعی نتایج مناسب را در گوگل مشاهده کنید. 

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این گوشی به‌وسیلۀ هوش مصنوعی، مربوط به ویرایش عکس‌ها به صورت حرفه‌ای است. به عنوان مثال هم می‌توان بیان کرد که می‌توانید مکان خود را در عکسی که گرفتید، جابه‌جا کنید. 

 

هوش مصنوعی و ترجمه آنلاین (live transcription) گلکسی S24

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید سری گلکسی  اس 24، مربوط به live transcription است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان صحبت تلفنی با یک فرد غیر هم‌زبانتان، تنها با روشن کردن این ویژگی، متوجه صحبت‌های آن شخص شوید، با ایجاد یک زیرنویس برای شما؛ حتی بدون داده تلفن همراه یا Wi-Fi کار می کند. همچنین می‌توانید یک مکالمه بین دو نفر را ضبط کنید و با کمک این هوش مصنوعی، زیرنویس آن را دریافت کنید. 

هوش مصنوعی و واترمارکینگ گلکسی اس 24 

حریم خصوصی و نقض حق کپی‌رایتینگ، از موارد دیگری بود که سامسونگ باید به آن فکر می‌کرد. زیرا در سال گذشته، به دلیل پیشرفت هوش مصنوعی و استفاده از آن در بسیار از موارد، به راحتی کاربران به وسیلۀ پلتفرم‌های هوش مصنوعی مواردی مانند خلق تصاویر و سایر محتواهای رسانه‌‌ای خلاق را به اسم خودشان معرفی می‌کردند. 

به همین منظور، سامسونگ در سری گلکسی اس 24 خود و با استفاده از هوش مصنوعی آن، هر استفاده از هوش مصنوعی را نگه و در ابرداده ثبت می‌کند. به عنوان مثال هم، اگر یک عکس را با هوش مصنوعی تغییر دادید، این سری گوشی هوشمند، آن را ثبت و ذخیره می‌کند. همچنین در گوشۀ سمت چپ و پایین تصویر، یک نماد یا به اصطلاح واترمارک ایجاد می‌کند تا مشخص شود که آن تصویر به وسیلۀ هوش مصنوعی ویرایش شده یا به طور کامل با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده است. 

در نهایت، باید بیان کنیم که این ویژگی‌ها قسمتی از عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی بود و با تحقیق بیشتر و مراجعه به سایت خبری سامسونگ متوجه خواهید شد که ویژگی‌های نرم‌افزاری زیادی به این دستگاه‌ها افزوده شده است.

‫5/5 ‫(1 نظر)

عاطفه نبیان

به‌عنوان یک علاقمند به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتال، همواره سعی کرده‌ام تا در تازه‌ترین اخبار و توسعه‌های فناوری به‌روز باقی بمانم. البته جذابیت برنامه‌نویسی هم باعث شده است تا جدیداً به دنیای پیچیدۀ آن قدم بردارم.
پست های مرتبط

آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT)؛ ترسناک یا حیرت‌انگیز؟

کنفرانس 2024 کمپانی OpenAI همه را شگفت زده کرد. زیرا به معرفی آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT) پرداخت که قابلیت درک هیجانات و پاسخ‌گویی با هیجانات را دارد.

آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد!

بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین رویداد گجت و لوازم جانبی الکترونیکی در لاس وگاس برگزار شد. رویدادی که هر ساله برندهای معتبری مانند انکر، بیسوس، ایسوس، اپل، سامسونگ و… از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند.

چه چیزی را نباید در CES 2024 از دست داد؟

از شهرهای مدرن گرفته تا سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی، آینده‌ای زیباتر با بهره‌مندی از تکنولوژی در CES 2024

دیدگاهتان را بنویسید