صفحه اصلی > اخبار تکنولوژی و سخت افزار : قابل انتظارترین تغییرات آیفون 16 پرو

قابل انتظارترین تغییرات آیفون 16 پرو

قابل انتظارترین تغییرات آیفون 16 پرو

همیشه احتمالات و پیش‌بینی‌هایی وجود دارد، آن‌هم در مورد برندهای این‌چنین شناخته شده نظیر اپل. درحالی‌که ماه‌ها تا عرضۀ آیفون‌های سری 16 باقی‌مانده است، شایعات متعددی در مورد این برند وجود دارد. به همین منظور، ما سعی داریم تا قابل انتظارترین تغییرات آیفون 16 پرو را مرور کنیم. ولی قبل از آن باید در نظر داشته باشید که صحت این اطلاعات تأیید نشده و تنها بر پایۀ پیش‌بینی، حدس و گمان است.

نمایشگر آیفون 16 پروها

یکی از تغییرات همیشگی سری‌های آیفون، مربوط به نمایشگر آن‌ها بوده است که روزبه‌روز، گسترده‌تر می‌شوند. به همین دلیل، احتمال وسیع شدن نمایشگر دو مدل پرو آیفون 16 در کنار مصرف کم انرژی آن وجود دارد.

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

طبق گفته‌های راس یانگ، مدیرعامل مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرومکس، به ترتیب به نمایشگرهای بزرگ‌تر 6.3 و 6.9 اینچی مجهز خواهند شد. در مقایسه، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرومکس به ترتیب دارای نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی هستند.

نمایشگرهای کم‌مصرف‌تر

یکی از توجهات اپل برای گوشی‌های هوشمندش، مربوط به عمر باتری است. یکی از راه‌حل‌های این موضوع، کاهش مصرف نمایشگر است. به همین منظور، طبق پیش‌بینی‌ها و زمزمه‌هایی که در بازار است، به‌احتمال مدل‌های آیفون 16 پرو، می‌توانند از نمایشگرهای OLED کم مصرف‌تری بهره ببرند که توسط سامسونگ عرضه می‌شوند.

دوربین آیفون 16 پروها

قسمتی از جذابیت گوشی‌های آیفون، مربوط به بهبود و کیفیت دوربین‌هایشان است که اپل هرساله به آن‌ها اهمیت می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها مربوط به بهبود عملکرد دوربین‌هایش است که در سری 16، به احتمال شاهد یک دکمۀ تصویربرداری، زوم اپتیکال قوی‌تر و لنز 48 مگاپیکسلی خواهیم بود.

دکمۀ تصویربرداری

به نظر می‌رسد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای یک «دکمۀ ضبط» جدید برای همۀ مدل‌های آیفون 16 است. این دکمه، در زیر دکمۀ پاور جای خواهد گرفت که البته نیاز به جابه‌جایی پنجرۀ آنتن mmWave 5G در مدل‌های پارت‌نامبر LLA دارد. هدف از تعبیۀ این دکمه مشخص نیست؛ اما گمان می‌رود که می‌تواند یک شاتر اختصاصی یا دکمۀ ضبط ویدئو برای دوربین باشد.

زوم اپتیکال

شایعه شده است که آیفون 16 ProMax، به‌روزرسانی‌های بیشتری برای لنز تله فوتو ارائه خواهد کرد که ممکن است زوم اپتیکال 5 برابری را فراهم کند.

تغییرات آیفون 16 پرو: نمایشگر، دوربین، چیپست و بهبود اتلاف گرما

لنز 48 مگاپیکسلی

به گفتۀ جف پو، تحلیلگر فناوری، آیفون 16 PRO و 16 ProMax، از یک لنز دوربین 48 مگاپیکسلی فوق‌عریض برای عکس‌های با وضوح بالاتر و جزئیات بیشتر در هنگام عکاسی در حالت 0.5× بهره خواهند برد.

ارتقا اتصالات وایرلسی و شبکه داده

قسمتی دیگر از تغییرات سری آیفون 16، به احتمال مربوط به دو گزینۀ پشتیبانی از Wi-Fi 7 و تکنولوژی 5G پیشرفته باشد.

پشتیبانی از Wi-Fi 7

آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرومکس، از Wi-Fi نسل هفتم پشتیبانی خواهند کرد. این تکنولوژی دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌ها را روی باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز، به‌صورت هم‌زمان ارسال و دریافت کنند. در نتیجه سرعت Wi-Fi سریع‌تر، تأخیر کمتر و اتصال مطمئن‌تر را به‌همراه خواهد داشت. همچنین، انتظار می‌رود Wi-Fi 7 حداکثر سرعت انتقال داده، تا 40 گیگابایت بر ثانیه را تضمین کند که نسبت به Wi-Fi 6E، تفاوت چشم‌گیری خواهد داشت.

تکنولوژی 5G پیشرفته

طبق گفتۀ جف پو، آیفون 16 پرو، به مودم Snapdragon X75 کوالکام، برای اتصال 5G سریع‌تر و کارآمدتر، مجهز خواهد شد. این مودم از استاندارد «5G Advanced» پشتیبانی می‌کند که به‌عنوان «فاز بعدی 5G» و «تکامل به سمت 6G» نیز از آن یاد می‌شود.

تراشه A18 Pro آیفون 16 پروها

بهبود عملکرد و کارایی آیفون، یکی از اهداف همیشگی اپل است که برای دستیابی به آن، چیپست‌های گجت‌های دیجیتال خود را هرساله ارتقا می‌دهد. به همین منظور، می‌توان گفت که قابل‌پیش‌بینی‌ترین تغییر در آیفون سری 16، تغییر تراشه است. انتظار می‌رود نسل بعدی تراشه A18 Pro اپل با فرایند 3 نانومتری نسل دوم TSMC، معروف به N3E، تولید شود.

بهبود اتلاف گرما

شایعه شده‌ است مدل‌های آیفون 16 پرو، دارای طراحی جدید و پیشرفته‌ای برای بهبود اتلاف گرما هستند. شبیه به مدل‌های اخیر اپل‌واچ.

جمع‌بندی

آیفون 16، سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند اپل است که انتظار می‌رود که اپل آن‌ها را مطابق هر سال، در تاریخ همیشگی، معرفی کند. به همین منظور، ما سعی کردیم که با توجه اخبار و شایعات، قابل انتظارترین تغییرات آیفون 16 پرو را حدس بزنیم. البته، جزئیات بیشتر در مورد این مدل‌ها، در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد. به همین منظور، ما در فارِس بازار سعی می‌کنیم که تمامی اخبار مربوط به این برند را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

‫3.4/5 ‏‫(5 نظر)‬

نویسنده فارس مگ

پست های مرتبط

آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT)؛ ترسناک یا حیرت‌انگیز؟

کنفرانس 2024 کمپانی OpenAI همه را شگفت زده کرد. زیرا به معرفی آپدیت جدید چت جی پی تی (ChatGPT) پرداخت که قابلیت درک هیجانات و پاسخ‌گویی با هیجانات را دارد.

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

در نهایت سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S24 که به دلیل ترکیبش…

آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد!

بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین رویداد گجت و لوازم جانبی الکترونیکی در لاس وگاس برگزار شد. رویدادی که هر ساله برندهای معتبری مانند انکر، بیسوس، ایسوس، اپل، سامسونگ و… از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند.

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید