صفحه اصلی > سخت افزار و اخبار تکنولوژی : شارژ بی‌سیم 15 واتی آیفون با Qi2 انکر

شارژ بی‌سیم 15 واتی آیفون با Qi2 انکر

شارژ بی‌سیم 15 واتی آیفون با Qi2 انکر

اپل فاش کرد که آپدیت iOS 17.2، پشتیبانی از شارژر بی‌سیم Qi2 را برای آیفون ارمغان خواهد آورد. با این حال، ابهام بزرگی که در این زمینه وجود دارد، این است که آیا آیفون‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند این قابلیت را داشته باشند یا خیر؟ می‌توان گفت که این موضوع می‌تواند چالش جدی برای تولیدکنندگان لوازم جانبی باشد.

همچنین بر طبق آخرین اخبار موجود از کمپانی انکر، لوازم جانبی MagGo با گواهی Qi2 از شارژر بی سیم 15 واتی برای آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 15 پشتیبانی خواهد کرد.

مری وودبری، سخنگوی انکر هم تأیید کرد که برخلاف محصولات قدیمی Qi که به شارژ 7.5 واتی با آیفون محدود می‌شدند، محصولات جدید MagGo، می‌توانند از شارژ  15 واتی پشتیبانی کنند، درست همانند حداکثر واتی که با برند MagSafe اپل دریافت می‌کنند.

البته در مورد پشتیبانی Qi2 انکر از سری آیفون 12 یا آیفون 13 مینی با ولتاژ پایین‌تر؛ صحبتی نشده است که نیاز به سخت‌افزار سازگار باشد؛ اما ممکن است که به آپدیت نرم‌افزاری نیاز داشته باشند.

همچنین، اسامی شش برند تأیید شده بابت عرضۀ شارژر بی سیم Qi2 اعلام شده است، برندهایی مطرح و شناخته شده که جز کالای باکیفیت، چیز دیگری از آن‌ها ندیده‌ایم. برندهایی نظیر Belkin ،BH-EVS ،Anker ،Shenzhen Chipvision Microelectronics ،NuVolta و Dongguan Aohai Technology. البته برند Mophie نیز اولین شارژرهای Qi2 خود را برای یک تجربه مقرون‌به‌صرفه‌تر از MagSafe رونمایی می‌کند.

از طرفی دیگر، با توجه به اخبار، خوب است که بدانید، آپدیت iOS 17.2، پشتیبانی از شارژر بی سیم Qi2 را در مدل‌های قدیمی آیفون باز می‌کند. همچنین آیفون 15 از Qi2 انکر برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ اما هیچ‌کس نمی‌داند این به چه معناست. 

شارژ بی‌سیم 15 واتی آیفون با Qi2 انکر چه زمانی عرضه می‌شود؟

در نهایت 

چیزی که مسلم است، این است که بالاخره شارژر بی‌سیم Qi2 انکر، در بازار پخش خواهد شد و این یک امتیاز خوب و یک قابلیت کاربردی برای مصرف‌کنندگان است. به نظر می‌رسد که ما شاهد موج جدیدی از لوازم جانبی Qi2 خواهیم بود که مقرون‌به‌صرفه‌تر از لوازم جانبی دارای گواهی MagSafe هستند. همچنین، تمام این لوازم جانبی، سرعت شارژ 15 واتی را ارائه می‌دهند که قبلاً مختص MagSafe بود.

در حال حاضر، ما منتظر عرضه اولین سری از شارژر بی‌سیم Qi2 انکر به بازار هستیم و WPC مطمئن است که تا قبل از پایان سال 2023 (تا اواسط دی ماه) اتفاق خواهد افتاد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

نویسنده فارس مگ

پست های مرتبط

عصر جدیدی از سری سامسونگ گلکسی S24 با هوش مصنوعی

در نهایت سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S24 که به دلیل ترکیبش…

آنچه در رویداد CES 2024 معرفی شد!

بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین رویداد گجت و لوازم جانبی الکترونیکی در لاس وگاس برگزار شد. رویدادی که هر ساله برندهای معتبری مانند انکر، بیسوس، ایسوس، اپل، سامسونگ و… از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند.

چه چیزی را نباید در CES 2024 از دست داد؟

از شهرهای مدرن گرفته تا سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی، آینده‌ای زیباتر با بهره‌مندی از تکنولوژی در CES 2024

دیدگاهتان را بنویسید